پکن: جنگ تجاری میان چین و آمریکا برنده‌ای ندارد

نخست‌وزیر چین اعلام کرد جنگ تجاری احتمالی میان این کشور و آمریکا برنده ندارد و تثبیت روابط میان دو کشور برای همه جهان خوب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «لی که چیانگ»، نخست وزیر چین، روز سه‌شنبه اعلام کرد جنگ تجاری میان چین و آمریکا برنده‌ای ندارد و وی امیدوار است دو طرف بتوانند آرامش خود را حفظ کنند.

او امروز با شرکت در کنفرانس خبری تلویزیونی با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت تثبیت روابط میان چین و آمریکا برای کل جهان خوب است و چین مایل نیست تا شاهد یک مازاد تجاری به نسبت بزرگ با آمریکا باشد.

نخست وزیر چین افزود چین خواهان راه‌اندازی جنگ تجاری با آمریکا نیست و امیدوار است دو طرف بتواند از طریق مذاکره اختلافات خود را حل کنند.

«لی که چیانگ»  بدون اشاره به واکنش احتمالی چین به هر گونه افزایش کنترل واردات در آمریکا گفت هر گونه اقدام شتاب‌زده به همه طرف‌ها لطمه خواهد زد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد آمریکا محدودیت‌ها در زمینه صادرات کالا‌های پیشرفته با فناوری بالا را به چین کاهش دهد.

نخست وزیر چین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال استفاده پکن از سپرده‌گذاری‌های عظیم خود در آمریکا برای مقابله با اقدامات آمریکا گفت: سرمایه گذاری‌های چین مبتنی بر اصول بازار است و چین همواره یک سرمایه گذار مسئول باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار