قاسمی:

ادعای بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به ادعا‌های ولیعهد سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ناشیانه و متوهمانه محمد بن سلمان در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: ادعای بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است. او نمی‌تواند با این دروغ پراکنی‌های ناشیانه نقش دولت و حاکمان عربستان را در ایجاد خطرناکترین گروه‌های تروریستی تاریخ معاصر و حوادث تروریستی مهمی همچون ١١ سپتامبر را کتمان کند.

قاسمی افزود: در سال‌های اول حمله ایالات متحده امریکا به افغانستان و متواری شدن نیرو‌های القاعده و حضور برخی از آنان در منطقه و کشور عربستان، تعدادی از آن‌ها به صورت خود خواسته و غیر قانونی از طریق برخی مرز‌های زمینی طولانی ایران با کشور افغانستان وارد ایران شدند که دستگیر و متناسب با نوع مدارک و تابعیت شان تحویل دولت‌های خود آن‌ها شدند که از آن جمله تعدادی از خانواده بن لادن بود که بدلیل دارا بودن مدارک و تابعیت کشور عربستانی سعودی، موضوع به اطلاع دولت عربستان رسید که با هماهنگی آن‌ها دختر بن لادن تحویل سفارت عربستان در تهران شد و نظر مقامات سعودی این بود که سایر اعضای خانواده بن لادن از همان مرزی که از آن بصورت غیر قانونی وارد ایران شده بودند، اخراج شوند ک. طبق خواسته آنان به همین شکل عمل شد.

قاسمی اظهار داشت: بن سلمان در سفر به آمریکا بطرز وقیحانه‌ای تلاش می‌کند از هر وسیله‌ای برای هموار کردن مسیر رسیدن به تاج و تخت استفاده کند و ظاهرا سرازیر کردن صد‌ها میلیارد دلار ثروت مردم عربستان به جیب صنایع تسلیحاتی آمریکا کافی نبوده و باید فکری هم برای پاک کردن سوابق اثبات شده حمایت حاکمان کنونی سعودی از تروریسم و افراط گرایی بکند، اما او در مصاحبه اخیر نشان داد دروغ گویی ناشی و کج فهم است که حتی بدرستی تاریخ و فرهنگ کشورش را نیز نمی‌شناسد.

قاسمی خاطر نشان کرد: تاسیس سازمان تروریستی القاعده توسط نهاد‌های اطلاعاتی عربستان و ارتباط سیستماتیک با آنان بر کسی پوشیده نیست؛ بخش منتشر شده گزارش طبقه بندی آمریکایی‌ها در مورد حادثه ١١ سپتامبر بیانگر بخشی از این حقایق غیر قابل تغییر است که نشان می‌دهد بسیاری از مقامات و افرادی که هم أکنون در عربستان در مسند‌های گوناگون به حکمرانی مشغولند، در این حادثه نقشی آشکار و عیان داشته اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت خارجه ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
Saudi Arabia
مصمم
۱۶:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
اینقدر این آل سعود در بوجود آوردن گروههای تزروریستی جنایتکار مشمئز کننده است که برای فرار از این گَند کاری مجبورند متوسل به دروغ های شاخ داری بشوند به ریش این وهابی های دروغ گوی بی حیا می خندد.
Saudi Arabia
مصمم
۰۱:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
درود بر جناب قاسمی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
انشالله نابودی اسرائیل والسعود وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
انشاالله القاعده و داعشی که درست کردند روزی بلای جان عربستان و قط و امارات شود
آخرین اخبار