آیت‌الله مکارم شیرازی:

تولیدکنندگان داخلی به دنبال افزایش کیفیت کالا باشند/پرهیز از خرید کالای خارجی

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: برای اینکه به «احسن‌الحال» برسیم باید از خرید کالاهای خارجی پرهیز کنیم تا اقتصاد داخلی تقویت شود و تولیدکنندگان نیز باید در این راستا به دنبال افزایش کیفیت و ماندگاری کالا باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛   آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در مراسم تحویل سال حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه حضور مردم در بقاع متبرکه و آستان‌های مقدس یکی از جنبه‌های مثبت مراسم تحویل سال است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مردم، سال جدید را با دعا و نیایش و توسل آغاز می‌کنند که این یک امر پسندیده است چراکه دعاها و توسل‌ها آثار مثبتی برای سال آینده جامعه اسلامی به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه برای استجابت دعا شرایط خاصی در روایات مطرح شده است، اضافه کرد: یکی از این شرایط توبه از گناهان است، ما باید از گذشته بد خود پشیمان بوده و برای آینده خود برنامه‌ریزی کنیم تا درگیر هوای نفس و وسوسه شیطان نشویم، خداوند متعال نیز رحمان است و توبه را می‌پذیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برای استجابت دعا باید از لقمه حلال استفاده کرده باشیم چراکه غذاهای حرام و شبهه‌دار نمی‌تواند دعا را به مرحله استجابت برساند.

وی استجابت دعا را نیازمند عمل به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر  دانست و گفت: عمل به این فریضه دینی به‌معنای دعوای با افراد نیست چراکه همه منطق دارند و با گفتار نیک به سمت کارهای پسندیده دعوت می‌شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه والدین باید فرزندان خود را به سمت مجالس مذهبی و محافل نیکو سوق دهند، مطرح کرد: دعایی مستجاب می‌شود که در راستای تحقق آن تلاش خود را نیز انجام داده باشیم.

وی یادآور شد: دعای تحویل سال دعای بسیار گران‌بهایی است چراکه بر اساس این دعا در مرحله باید قلب خود را از آلودگی‌ها و مشکلات پاک کنیم و چشمان خود را نیز از نگاه‌های حرام در امان نگه‌داریم، یکی از این تدابیر این است که از کالاهای خارجی پرهیز کنیم تا اقتصاد داخلی تقویت شود و تولیدکنندگان نیز باید در این راستا به دنبال افزایش کیفیت و ماندگاری کالا باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: تدبیر دیگر این است که زندگی خود را تشریفاتی نکنیم چراکه زندگی باید ساده باشد و ترویج این روش از راهکارهای مبارزه با دشمن است.

وی با بیان اینکه اکنون در منطقه حرف نخست را می‌زنیم، گفت: دشمنان این قدرت را نمی‌پذیرد چراکه فقط خود را قدرتمند جهان می‌دانند؛ غربی‌ها می‌گویند شما باید ضعیف باشید، با وجود اینکه خودشان هزاران موشک دارند اما نمی‌خواهند ایران اسلامی یک موشک هم داشته باشد اما ما نمی‌توانیم برده آن‌ها باشیم و باید تدابیر مورد نیاز را دنبال کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی رفع اختلافات، متحد شدن، افزایش محبت و صمیمت میان اقشار مختلف را از تدابیر مورد نیاز جامعه دانست و مطرح کرد: سال آینده باید واژه «من» را حذف و واژه «ما» را جایگزین کنیم به این معنا که باید صنعتی که به نفع جمع است را بر صنعتی که به نفع فرد است ترجیح دهیم.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال «احسن‌الحال» هستیم در مرحله نخست باید تحول و تدبیر را مورد توجه قرار دهیم؛ امیدواریم سال آینده سال با برکت، امنیت، عافیت، تندرستی و اتحاد در میان مسلمانان جهان باشد و از خداوند متعال می‌خواهیم این سال را از نظر نذورات آسمانی سالی پربرکت قرار دهد و کشور نظام اسلامی را حفظ کند.

انتهای پیام/س

سخنرانی ایت الله مکارم در لحظه سال تحویل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.