رئیس پلیس راه کردستان گفت: در طرح پلیس نوروزی امسال 100 تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های کردستان فعالیت می‌کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عیسی گوهری رئیس پلیس راه کردستان ضمن تبریک سال نو گفت: تردد در جاده‌های استان کردستان با آغاز مسافرت‌های نوروزی رشد زیادی داشته است.

وی افزود: از آغاز طرح نوروزی که از 24 اسفند ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان شروع شده تا به امروز رشد 17 درصدی تردد در جاده‌های استان داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه در طرح پلیس نوروزی امسال 100 تیم محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌های کردستان فعالیت می‌کنند، گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی و جلوگیری از وقوع تصادفات جاده‌ای، توقیف خودروهای بدون بیمه در جاده‌های استان به صورت ویژه در دستور کار پلیس راه قرار گرفته است.

وی به اعمال برخی محدودیت‌های ترافیکی در مسیر سقز ـ بانه و سنندج ـ مریوان اشاره کرد و گفت: تمام این اقدامات و محدودیت‌های ترافیکی در راستای ارتقای سطح امینی جاده‌ها و با هدف جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه کردستان بیان کرد: در تعطیلات نوروزی سال گذشته 7 نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادفات برون‌شهری جانشان را از دست دادند که نسبت به سال قبل از آن 50 درصد کاهش داشت.

گوهری به برنامه‌ریزی ر راستای نصب 40 دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان هم گریزی زد و گفت: در حال حاضر 23 مورد از این دوربین‌ها فعال و تخلفات رانندگان را ثبت و ضبط می‌کند.

وی واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو را از عمده‌ترین دلایل وقوع تصادفات برون‌شهری در جاده‌های کردستان عنوان کرد و اذعان داشت: خودروهای با پلاک غیربومی براساس آمار 36 درصد از تصادفات برون‌شهری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ د م

رشد 17 درصدی تردد جاده‌ای در کردستان

 

 

برچسب ها: حوادث ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.