دهستان کارواندر قطب مهم گردشگری در خاش

چشم انداز‌های طبیعی دهستان کارواندر بخش مرکزی خاش همه ساله پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی از سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ظرفیت‌های گردشگری، آبشارها، شالیزار‌ها و نخلستان‌ها در کنار جویبار‌های زلال آب به عنوان موهبتی الهی و مجذوب کننده، در فصول مختلف سال اوقات خوشی را برای مسافران در کارواندر خاش فراهم کرده است.

چشم انداز‌های طبیعی ودیدنی کارواندر خاش

مجتمع گردشگری دهیاری کارواندر همجوار آبشار طبیعی این روستا در میان کشتزار‌ها و نخل‌های سربه فلک کشیده با امکاناتی مانند آلاچیق، استراحتگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی فرصت ارزشمندی را برای گردشگران برای گذران اوقاتی خوش ایجاد کرده است.

شرایط مساعد آب و هوایی، وجود کوه ها، دره ها، رودخانه ها، نقاط جنگلی و دشت‌های زیبا و دیدنی منطقه کارواندر خاش زمینه را برای رویش گیاهان منحصر به فرد دارویی و خوراکی فراهم کرده است.

چشم انداز‌های طبیعی ودیدنی کارواندر خاش

این منطقه با پوشش گیاهی بکر، محلی مناسب برای رویش گیاهان سردسیری و گرمسیری است.

چشم انداز‌های طبیعی ودیدنی کارواندر خاش

دهستان زیبا و دیدنی کارواندر واقع در بخش مرکزی خاش، قطب مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی این شهرستان است.

مردم این منطقه همه ساله با برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع مانند موسیقی سنتی، پخت غذا‌های محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مواد غذایی و گیاهان دارویی به استقبال مهمانان نوروزی می‌روند.

چشم انداز‌های طبیعی ودیدنی کارواندر خاش

حضور هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی و اجرای زنده موسیقی محلی و پخت غذا همراه با نمایش پوشش قوم اصیل بلوچ از ویژگی‌های برجسته برنامه‌های فرهنگی در این منطقه است.

زنان و مردان روستایی در این منطقه با اصالت، نجابت و فرهنگ غنی خود هویت و ویژگی‌های ممتاز مهمان نوازی شان را به نمایش می‌گذارند.

 ارتفاعات سیاه بند، گل فشان طبیعی پیرگل، رودخانه ها، نخلستان‌های کارواندر در کنار آبشار‌ها و مهمان نوازی‌های مردم فرصتی ارزشمند را برای حضور هموطنان فراهم کرده است.

چشم انداز‌های طبیعی ودیدنی کارواندر خاش

شجاعی بخشدار مرکزی خاش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مردم دهستان کارواندر همگام با سایر مردم این شهرستان همه ساله در آستانه سال نو با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی شامل موسیقی و بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر، نمایشگاه آثار دستی و غذا‌های بومی و محلی از هموطنان ایرانی به زیبایی استقبال می‌کنند.

مجتبی شجاعی افزود: ده‌ها عنوان برنامه و جشنواره فرهنگی برای استقبال از مهمانان نوروزی تدارک دیده شده که امیدواریم بتوانیم رضایت مسافران و مردم را جلب کنیم.

چشم انداز‌های طبیعی ودیدنی کارواندر خاش

دهستان کارواندر با جذابیت‌های خاص و مردم خون گرم و مهمان نواز همه سال i. میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی است.

 وجود آبشارها، رودخانه، ارتفاعات و نخلستان‌ها و مزارع باقلا در دهستان کارواندر برای مسافران نوروزی لحظاتی خوش و ماندگاری را ثبت می‌کند.

انتهای پیام/ع

دیدنی های خاش 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.