اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در اراضی نخلستانی استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: طرح آبیاری قطره‌ای در اراضی نخلستانی استان بوشهر اجرایی می‌شود.

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در اراضی نخلستانی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند عصر چهارشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار داشت: امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده است که یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان برای تحقق شعار امسال در راستای حمایت از کالای داخلی گام بردارند تصریح کرد: انتخاب این نام برای شعار امسال مسئولیت مسئولان برای حمایت از کالای داخلی را افزایش داده است.

استاندار بوشهر یکی از مهمترین مشکلات موجود در استان بوشهر را کمبود منابع آبی عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت تامین منابع آبی استان بوشهر در بخش‌های کشاورزی و آب شرب انجام شده است.

وی از تلاش برای کاهش هدررفت آب شرب در شبکه‌های آبرسانی استان به عنوان یکی از راهکار‌های مهم نام برد و افزود: از دیگر برنامه‌های می‌توان به توسعه تاسیسات آبشیرین‌کن اشاره کرد.

گراوند همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده مطلوب از منابع آبی تاکید کرد و گفت: ۱۲ میلیارد تومان در سال گذشته برای ساماندهی آب آشامیدنی روستایی تخصیص یافت که زمینه‌ساز رفع برخی از مشکلات در این بخش است.

وی با اشاره به کاهش بارش باران در سال زارعی جاری، در راستای رفع مشکلات کمبود منابع آبی و استفاده از شیوه‌های نوین، طرح آبیاری قطره‌ای در اراضی نخلستانی استان بوشهر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/م

طرح آبیاری قطره‌ای در نخلستان‌های استان بوشهر اجرایی می‌شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.