ثبت رکورد‌های جدیدی در زمینه تولید و صادرات نفت در جزیره خارگ

بخشدار ویژه خارگ گفت: در سال ۹۶ رکورد‌های جدیدی در زمینه تولید و صادرات نفت در جزیره خارگ ثبت شد.

ثبت رکورد‌های جدیدی در زمینه تولید و صادرات نفت در جزیره خارگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمود رضایی اظهار کرد: جزیره خارگ به عنوان قلب تپنده اقتصاد ایران اسلامی نقش ویژه‌ای در ملی شدن صنعت نفت کشور به معنای واقعی ایفاد کرده است و می‌توان گفت: خارگ یکی از نادرترین مراکز انرژی دنیا است که تمامی حوزه انرژی در آن وجود دارد.

وی افزود: در سال ۹۶ شرکت پایانه‌های نفتی ایران بعنوان نماد اقتصاد مقاومتی ایران اسلامی توانست در چرخه اقتصاد کشور نقش آفرینی کند، این شرکت در سال گذشته رکورد‌های فراوانی در میزبانی از نفتکش‌های غول پیکیر خارجی در حوزه‌های پهلودهی، جداسازی و بارگیری صورت دهد.

رضایی با اشاره به عملکرد مبثت پتروشیمی خارگ تصریح کرد: شرکت پتروشیمی خارک از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه یک میلیون و ۹۵ هزار و ۴۶۷ تن انواع محصول تولید کرد که متانول با تولید ۶۱۴ هزار و ۵۴۶ تن بیشترین حجم تولید را در این ۱۱ ماهه داشته است و این نشان از عزم کارکنان خدوم این شرکت در راستای توسعه اقتصاد ایران اسلامی است.

بخشدار ویژه خارگ گفت: افزایش تولید یکی از اهداف دولت در حوزه میدان‌های مشترک بود که خوشبختانه در سال ۹۶ شرکت نفت فلات قاره توانست با استمرار برنامه‌های افزایش تولید خود، میزان تولید نفت از میدان‌های منطقه عملیاتی خارگ در سال ۹۶ را به حدود ۲۳ هزار بشکه افزایش دهد و به رقم تولید ۲۰۳ هزار بشکه در روز ارتقا دهد.

 

رضایی ضمن تبریک روز ملی شدن صنعت نفت به تمامی تلاش گران عرصه انرژی در جزیره مقاوم خارگ خاطر نشان کرد: شرایط امروز کشور، فرصت مناسبی را برای ظهور توانمندی‌های کارشناسان خدوم صنعت عظیم نفت کشور است که باید با تلاش، همدلی و همراهی راه توسعه این صنعت را در پیش بگیریم.

انتهای پیام/م

رکورد جدید تولید و صادرات نفت در جزیره خارگ ثبت شد

 
برچسب ها: صنعت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.