اشرف غنی:

سال جدید سال «معارف» است/ از هر نوع دخالت در انتخابات جلوگیری می کنیم

رئیس جمهور افغانستان گفت: در سال جدید اصلاحات همه جانبه در بخش معارف شکل خواهد گرفت.

سال جدید سال «معارف» است/ از هر نوع دخالت در انتخابات جلوگیری می کینمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت فرارسیدن سال جدید، یک اصله نهال را در صحن ارگ ریاست جمهوری غرس نمود و حلول سال نو را به مردم افغانستان تبریک گفت.

وی بیان داشت: در سال جدید خورشیدی حکومت کارهای بزرگی را انجام خواهد داد و امید است که موجب رفاه، صلح و پیشرفت مردم و کشور ما گردد.

اشرف غنی افزود که در سال جدید با تمام اقشار افغانستان، علمای کرام، احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و شبکه‌های زنان دیدارهایی خواهیم داشت و تلاش بر این است تا از هر نوع دخالت در روند انتخابات جلوگیری صورت گیرد.

رئیس جمهور افغانستان عنوان کرد که من از تمام مردم افغانستان دعوت می کنم تا در انتخابات مجلس و شورای‌های ولسوالی‌ها فعالانه سهم بگیرند.

وی تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به مردم این کشور گفت: کارنامه‌های نمایندگان تان در مجلس را ارزیابی نموده و نمره دهید و امید است که مجلس نیز به مردم حساب دهد.

وی تصریح کرد: مردم ما اکنون در مورد اصلاحات اجماع دارد و روند آوردن اصلاحات در بخش ملکی ادامه خواهد داشت و نیز ادارات روز‌ به روز شفاف تر و جوان تر خواهند شد؛ روند استخدام‌ها به صورت شفاف از طریق کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت خواهد گرفت و هر افغان باید اطمینان داشته‌باشد که اساس استخدام در اداره، کفایت و توانایی می باشد.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی ما همچنان به صورت همه‌جانبه جریان دارد و در سال ۱۳۹۷ شاهد ثمره و نتایج بهتر آن خواهیم بود.

 وی تأکید نمود: تقویت پلیس وظیفه سرتاسری تمام قوای امنیتی و دفاعی افغانستان است و توجه جدی پلیس از این پس روی حاکمیت و تنفیذ قانون، جلوگیری از غصب، فساد و حمایت کامل از مصونیت جان و مال تمام مردم خواهد بود.

رئیس جمهور افغانستان گفت که رشد و توسعه اقتصادی و زدودن فقر وجیبۀ ملی ماست و در سال آینده در عرصه سیاست و اقتصاد نقش و سهم زنان افزایش خواهد یافت که استوار به عقاید اسلامی و ملی ما می‌باشد.

وی بیان داشت که سال جدید به سال «معارف» مسما شده است و در این سال در بخش معارف اصلاحات همه‌جانبه رونما خواهد شد. وی از مردم خواست که در حمایت از آوردن اصلاحات در معارف اجماع نمایند.

وی در مورد صلح نیز گفت: همه اقشار مردم در این خصوص اجماع دارند زیرا هدف ما تأمین صلح باعزت می باشد، در راه صلح مشکلات وجود دارد اما باعث نخواهد که به عقب برگردیم. وی با تأکید گفت که جنگ راه‌حل نیست و هرکس که به جنگ ادامه دهد به ارادۀ جدی ملت ما مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار