شهرستان بن آماده میزبانی از مسافران نوروزی

شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرستان بن آمادگی کامل برای جذب و میزبانی مسافران داخلی و خارجی ویژه نوروز ۹۷ به استان چهارمحال و بختیاری را دارد.

گردشگاه گرداب بن، منطقه حفاظت شده شیدا، ساحل ۴۴ کیلومتری دریاچه سد زاینده رود و پیست‌های اسکی بارده و شیخ شبان از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود.

بقاع متبرکه امامزادگان سید محمد (ع) بارده، باباپیراحمد (ع) بن، سید بهاءالدین محمد (ع) شیخ شبان، و حارث بن علی (ع) جمالو، قلعه محمد حسن خان بختیاری بارده، پل‌های تاریخی حاج مهدی و حاج الله یار بن، و پل و حمام تاریخی بارده نیز از مهم‎ترین مکان‌های تاریخی و مذهبی شهرستان بن محسوب می‌شود.

همچنین انواع بافته‌های داری مانند قالی، قالیچه و گلیم، مصنوعات خاتم کاری شده و گل بندی خاتم از مهمترین صنایع دستی این شهرستان است.

انواع لبنیات شامل ماست، دوغ، پنیر، کره، روغن حیوانی، کشک، قارا و شیر، پولکی، نبات، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و سبزیجات معطر کوهی جزو سوغات محلی شهرستان بن به شمار می‌رود.

وجود زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری از مهمترین استعداد‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان بن است.

شهرستان بن علاوه بر برخورداری از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

شهرستان بن پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.