سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد؛

خدمات دهی ۸۱ خانه مسافر در شهر یزد به مسافران نوروزی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: خانه های مسافر در ایام نوروز با نظارت اداره کل میراث فرهنگی به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: خانه های مسافر واحدهای اقامتی با مالکیت خصوصی هستند که مالکان آن ها مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را اخذ می نمایند تا بتوانند واحد مسکونی خود را در اختیار میهمانان و مسافران شهر خود قرار بدهند و عموماً این واحد های اقامتی شامل ویلا ، آپارتمان ، خانه و سوئیت هستند.

میثم کوچک زاده در ادامه در خصوص این خانه ها گفت: در ایام نوروز امسال با توجه به پیش بینی حجم بالای مسافرت به استان، 81 خانه مسافر در تمام نقاط شهر آماده پذیرایی از مسافران عزیز هستند که دارای مجوز از این اداره کل می باشند. این واحد ها موظف به رعایت ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کلیه ارگانهای ذیربط می باشند و به صورت مستمر به جهت کیفی، امنیتی و بهداشتی مورد بازدید قرار می گیرند. همچنین برخی از مالکین مبادرت به اخذ مجوز موقت برای فعالیت در ایام نوروز نموده اند که از طریق شرکت مجری در دست اجرا قرار گرفته است.

وی همچنین در پایان ضمن تاکید بر امکان رزرو خانه های مسافر مجاز از طریق  شرکت مجری طرح (جامعه هتلداران استان ) و پایگاههای مستقر جهت استفاده هموطنان در خصوص مراحل صدور مجوز این خانه ها گفت: صدور مجوز جهت ایجاد خانه مسافر مراحل خاصی دارد که پس از ارائه درخواست متقاضی جهت اخذ مجوز خانه مسافر، با مراجعه به شرکت مجری طرح (جامعه هتلداران استان) و تکمیل پرونده جهت بررسی صلاحیت ترافیکی، انتظامی و فردی به اداره نظارت بر اماکن عمومی معرفی می گردد و پس از درجه بندی و نرخ گذاری توسط شرکت مجری فعالیت خود را آغاز می کند و در طول دوره فعالیت و مخصوصاً در ایام نوروز، اداره کل میراث فرهنگی استان بر کار آنها نظارت ویژه خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

در ایام نوروز از خانه های مسافر دارای مجوز استفاده کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.