پلیس آمریکا یک سیاهپوست غیرمسلح را به ضرب گلوله کشت

افسران پلیس آمریکا بار دیگر با سهل انگاری به زندگی یک سیاهپوست جوان پایان دادند.

پلیس آمریکا یک سیاهپوست غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، افسران پلیس آمریکا یک مرد سیاهپوست غیر مسلح را پس از آنکه به اشتباه فکر کردند سلاحی به همراه دارد، به ضرب گلوله کشتند.

بنابر گزارش‌ها پس از اینکه مرکز پلیس «ساکرامنتو» در ایالت کالیفرنیا گزارشی درباره یک مظنون که در حال شکستن شیشه‌های یک خودرو بود دریافت کرد، نیرو‌های خود را به منطقه اعزام و بالگرد پلیس محل مظنون را که در حال شکستن شیشه‌ها بود، شناسایی کرد.

وقتی مظنون به سمت نیرو‌های پلیس آمد آن‌ها فکر کردند که یک سلاح را به سمتشان نشانه گرفته است و به او تیراندازی کردند. پس از اینکه عملیات به پایان رسید ماموران پلیس هیچ سلاحی در نزدیکی مظنون پیدا نکردند. تنها یک گوشی موبایل در کنار او افتاده بود.

دو افسر پلیس درگیر در این عملیات به مرخصی اجباری رفته‌اند و قرار است فیلم‌های این حادثه به زودی منتشر شود. مقتول یک مرد ۲۲ ساله به نام «استفان کلارک» است که دو پسر کوچک دارد.

پیشتر یک اتفاقِ مشابه که به کشته شدن یک مرد آفریقایی-آمریکایی غیر مسلح منجر شد سبب به راه افتادن جنبش «زندگی سیاهان مهم است» شد.

بنیاد آزادی مدنی آمریکا در شمال کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: «نباید مجازات سیاهپوست بودن و گرمکن کلاهدار پوشیدن، مرگ باشد. ما داستان‌های مشابه اتفاقی که برای کلارک افتاد را بار‌ها و بار‌ها می‌شنویم. پلیس از مدت‌ها پیش فشار بیش از حدی به جوامع رنگین پوست وارد کرده است و با سیاهپوستان مانند دشمن برخورد می‌کند. رویکرد نژادپرستانه پلیس آمریکا یک مشکل سیستماتیک است نه رشته‌ای از وقایع پراکنده».

انتهای پیام/

کشته شدن یک جوان سیاهپوست ۲۲ ساله غیرمسلح به دست پلیس آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار