خروج ۱۵۰۰ فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از غوطه شرقی

گزارش‌ها حاکی از انتقال ۱۵۰۰ نفر از افراد مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی از حرستا به استان ادلب سوریه است.

خروج ۱۵۰۰ فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از غوطه شرقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ۱۵۰۰ فرد مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی به همراه ۶۰۰۰ تن ازاعضای خانواده هایشان روز پنجشنبه از شهر حرستا در غوطه شرقی به استان ادلب در شمال سوریه منتقل می‌شوند. منابع خبری تاکید کردند بر اساس توافق حاصل شده در شهر حرستا، ۱۵۰۰ فرد مسلح به همراه ۶۰۰۰ تن از اعضای خانواده هایشان امروز در قالب دو کاروان و با نظارت جمعیت هلال احمر سوریه از حرستا به استان ادلب در شمال سوریه منتقل خواهند شد.

منابع خبری یادآور شدند دست کم ۳۰ تن از عناصر مسلح مستقر در شهر حرستا از طریق گذرگاهی که دولت برای خروج غیر نظامیان از این شهر تعیین کرده است، خود را به نیرو‌های ارتش سوریه تسلیم کردند.

در همین حال مرکز روسی آشتی در سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد ۳۱۵ نفر از طریق سومین گذرگاهی که برای تخلیه غیر نظامیان از شهر حرستا مهیا شده است، از غوطه شرقی خارج شدند که ۱۵ تن از آنان عناصر مسلح هستند که سلاح‌هایشان را زمین گذاشتند و خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

سخنگوی مرکز روسی آشتی در سوریه اعلام کرد برای تضمین خروج امن غیر نظامیان از منطقه حرستا در غوطه شرقی گذرگاه سومی برای تخلیه مردم از این شهر مهیا شده است و طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۱۵ نفر از طریق این گذرگاه جدید خارج شده‌اند. این مرکز همچنین به غیر نظامیان در مناطق آزاد شده سقبا و کفربطنا در غوطه شرقی کمک‌های انسانی و پزشکی ارئه می‌کند.

ژنرال «یوری یوتوشنکو» رئیس مرکز روسی آشتی در سوریه مستقر در پایگاه هوایی حمیمیم اعلام کرد از زمان اجرای آتش بس در غوطه شرقی ۸۰۴۱۴ نفر از این منطقه خارج شده اند.

گفتنی است گروه مسلح احرارالشام یکی از گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق روز چهارشنبه از توافق این گروه با نمایندگان دولت سوریه برای خروج عناصر مسلح آن از شهر حرستا و انتقال آنان به استان ادلب شمال سوریه خبر داد.

از زمان تشدید حملات ارتش سوریه به منطقه غوطه شرقی، این اولین توافق برای خروج عناصر مسلح از حومه دمشق است. منذر فارس، سخنگوی احرار الشام به خبرگزاری فرانسه گفت: «بر اساس توافق حاصله، قرار شد عناصر این گروه با تحویل سلاح هایشان از حرستا به شمال سوریه منتقل شوند».

بخش‌های زیادی از شهر حرستا که در واقع دروازه اصلی ورودی شمال شهر دمشق است و در فاصله ۵۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد، در اشغال عناصر احرار الشام است.

گذرگاه حرستا پس از الوافدین نزدیک دوما و حموریه، سومین گذرگاهی است که دولت سوریه برای خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

انتقال ۱۵۰۰ تن از عناصر مسلح از حرستا به شمال سوریه

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار