کناره گیری «عطا محمد نور» از ولایت بلخ و معرفی رسمی والی جدید

در پی توافق نهایی «عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ با ارگ ریاست جمهوری افغانستان، والی جدید این ولایت رسما معرفی شد.

کناره گیری «عطا محمد نور» از ولایت بلخ و معرفی رسمی والی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی توافق نهایی «عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ با ارگ ریاست جمهوری افغانستان، والی جدید این ولایت رسما معرفی شد.

امروز (پنجشنبه 2 حمل) طی مراسمی با حضور عطا محمد نور و عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر رییس جمهور افغانستان، «محمد اسحاق رهگذر»، به عنوان والی جدید بلخ و «اکرام سامع» به عنوان فرمانده‌ جدید امنیه این ولایت معرفی شدند.

عطامحمد نور، والی پیشین بلخ در سخنانی در این مراسم گفت که تمام جنجال‌ها به خاطر حقوق مردم بوده و اکنون اکثر خواسته های جمعیت اسلامی پذیرفته شده است.

محمد اسحاق رهگذر، یکی از مقامات بلندپایه حزب جمعیت اسلامی افغانستان است که پس از سقوط طالبان به عنوان والی بلخ و رئیس دانشگاه بلخ فعالیت داشته و در دور پانزدهم و شانزدهم شورای ملی افغانستان نیز نماینده مردم بلخ در مجلس بوده است.

قابل یادآوری است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان در ۲۷ ماه قوس/ آذر ۱۳۹۶ اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان استعفای عطا محمد نور را پذیرفته و به جای او محمد داوود را گماشته است.

این اعلامیه با واکنش تند عطا محمد نور مواجه شد و او این تصمیم را نپذیرفت. والی پیشین بلخ با حمایت وسیع هوادارانش در نتیجه کارزاری که بیش از دو ماه را در بر گرفت، در اواسط ماه حوت/ اسفند سال گذشته خورشیدی، با ارگ درباره معرفی والی جدید بلخ به توافق رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار