سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

آسمانی صاف و آفتابی در غالب مناطق کشور

براساس تحلیل آخرین نقشه ها و مدلهای هواشناسی در روز جمعه آسمان اغلب مناطق کشور صاف و آفتابی گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه ها و مدلهای هواشناسی در روز جمعه آسمان اغلب مناطق کشور صاف و آفتابی گاهی همراه با وزش باد خواهد بود در بعد از ظهر روز جمعه در برخی مناطق استان های کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش بینی می شود روز شنبه اکثر مناطق کشور جو پایدار و همراه با وزش باد خواهد بود که در این روز به سبب وزش باد شدید جنوبی در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش دما محسوس و حدود 8 تا 12 درجه پیش بینی می شود.

لذا به مسافران نوروزی توصیه می شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی، از روشن کردن آتش و همچنین رها کردن آتش در مناطق جنگلی و مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی، در برخی مناطق شمال غرب رشد ابر و وزش باد شدید پیش بینی می شود که از اواخر وقت این روز رگبار و رعد و برق در این مناطق شروع شود. روز یکشنبه با توسعه سامانه بارشی، در مناطق شمال غرب و به تدریج برخی مناطق غرب کشور و در بعد از ظهر دامنه های جنوبی البرز افزایش ابر همراه با رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

شایان ذکر است که از بعد از ظهر روز شنبه به سبب وزش باد شدید جنوبی و خیزش گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن بر روی کشور، از اواخر وقت روز شنبه و طی روز یکشنبه در استانهای واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
پارسال بارون می اومد چرا امسال از بارون خبری نیست؟
خدایا دست به دعاییم
آخرین اخبار