سدهای کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری استان هستند

مدیر آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: سدهای کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری استان محسوب می شوند.

سدهای کرمانشاه یکی از  جاذبه های  گردشگری استان هستندکیاست امیریان مدیر اب منطقه ای استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: در استا ن کرمانشاه هم اکنون تعداد 9 سد مخزنی به بهره برداری رسیده وجود دارد و 2 سد نیز آبگیری شده است.

 

وی افزود: مزایای اقتصادی ، زیست محیطی ، اجتماعی ، تفریحی ، کنترل سیلاب های ویرانگر و تامین نیازهای آبی و برقی بخش دیگر از مزایای احداث سد است علاوه بر این یکی از مزایای بزرگ سد سازی ذخیره آب مازاد در طول دوره بارندگی و جلوگیری از بروز خشکسالی هنگام کمبود بارش است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مزایای یاد شده از قابلیت سدهای استان می توان برای پرورش ماهی نیز بهره برد و هم اکنون در ر در سد تنگ حمام(شهدای گمنام) شهرستان قصرشیرین پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری در قفس با ظرفیت بیش از 260 تن در سال در حال انجام است.

 

امیریان گفت: تاسیسات آبی جاذبه های بسیار خوبی برای گردشگری هستند اما باید اصول ایمنی چون مخازن سدها و کانالهای ابیاری و همچنین بستر رودخانه ها محلهای خطرناکی هستند  خصوصا جهت خرسالان و نوجوانان رعایت گردد.

 

وی افزود:سراب های استان با توجه به بارندگی های مناسب بسیار دیدنی و زیبا شده اند مثل تالاب هشیلان سراب بیستون سراب نیلوفر وسرابگرم سرپل ذهاب . امید وارم با استفاده از این مکانهای زیبای طبیعی بهار خاطره انگیزی در استان داشته باشند.

 

امیریان گفت:در خصوص سدها نیز سد سلیمانشاه سنقر سد شیان اسلام اباد غرب و دایک سد سراب گیلانغرب با توجه به منظره زیبایی که در فصل بهار جلوه می کند مورد توجه گردشگران است اما  رعایت نکات ایمنی باید  مدنظر قرار گیرد تا خاطره شیرین بازدید به تلخی نگراید.

 

انتهای پیام/ز

 

بازدید از تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار