تولید از طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با فناوری بالا صورت می‌گیرد

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه و تولید از لایه نفتی پارس جنوبی توسط شناور پالایشی FPSO، برای اولین بار در ایران و با همراهی فناوری بالا صورت می‌گیرد.

تولید از طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با فناوری بالا صورت می‌گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی کاردر در نخستین سالروز آغاز برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی، باحضور در کشتی پالایشگر نفتی FPSO مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی افزود: با توجه به اهمیت حوزه توسعه صنایع بالادستی در شرکت ملی نفت ایران شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از قطب‌های پیشبرد این نقش است و به دلیل سابقه طولانی در زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای توانسته است در حوزه راهبری طرح‌های‌ای پی سی (EPC) موفق عمل کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره اهمیت توسعه میدان‌های مشترک برای کشور و ضرورت توجه به این میدان‌ها توسط مقام‌های عالی کشور ادامه داد: به دلیل این حسن توجه و اهمیت تولید انرژی مصرفی کشور، تلاش بسیاری در زمینه تامین منابع مالی و شتاب در اجرای طرح‌های بالادستی صنعت نفت صورت گرفت که هم اکنون شاهد اجرای مراحل پایانی طرح‌های در حال توسعه پارس جنوبی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه بازدید از منطقه عملیاتی پارس جنوبی و باهدف دیدار با کارکنان سکو‌های دریایی مدیریت عملیات تولید، در جمع کارکنان سکوی SPQ۱ حضور یافت.

کاردر با حضور در جلسه تشریح وضعیت عملیات تولید سکو‌های دریایی، گزارشی از میزان تولید در سال گذشته، وضعیت تعمیرات و نگهداری تاسیسات و چالش‌های پیرامون منابع انسانی کارکنان شاغل در سکو‌ها توسط رئیس عملیات تولید سکوی فاز یک دریافت کرد.

وی ضمن تبریک آغاز سال نو به کارکنان عملیات تولید سکو‌های گازی پارس جنوبی، تامین پایدار و بدون توقف گاز از میدان مشترک را بسیار مهم خواند و افزود: کار و تلاش شما کارکنان، جهادگونه و دارای ابعاد معنوی بالاست و قدردانی زبانی در مقابل این کار عظیم ناچیز است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تلاش کارکنان سکو‌های دریایی و نقش آن‌ها در تامین ٧٠ درصد از گاز مصرفی کشور قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز ، صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.