ثبت بیش از ۳ هزار مورد بازدید از موزه های استان اردبیل

 مسئول موزه های استان اردبیل از ثبت ۳ هزار و 430 مورد بازدید از موزه های استان در بازه زمانی 25 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

ثبت بیش از ۳ هزار مورد بازدید از موزه های استان اردبیلفردین عینی، مسوول موزه های استان اردبیل در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل    گفت: ۷ موزه میراثی در استان اردبیل دایر بوده و در تعطیلات نوروزی از سوی مسافران استقبال شده است.

وی افزود: بیشترین بازدید با ۲ هزار و 197 نفر از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان تنها اثر ثبت جهانی به ثبت رسیده است.

مسئول موزه های استان اردبیل رتبه دوم بازدید را مربوط به موزه باستان شناسی با 720 مورد برشمرد و ادامه داد: در رتبه سوم موزه مردم شناسی با 265 بازدید واقع شده است.

عینی افزود: در رتبه های بعدی موزه صنایع دستی با 156 بازدید، موزه نمین با 38 بازدید، موزه نیر با 28 بازدید و موزه مشگین شهر با 27 بازدید واقع شده است.

وی با تاکید به اینکه آثار تاریخی و باستانی متعددی در موزه های استان اردبیل واقع شده است، اضافه کرد: هر یک از موزه های میراثی گویای بخشی از سابقه تاریخی و باستانی شهرهای این استان است.

انتهای پیام/س

افزایش بازدید از موزه ها در عید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.