معرفی بیش از 240 مورد مراکز عرضه مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی

رئیس گروه بهداشت محیط‌ و حرفه ای دانشگاه ‌علوم پزشکی همدان از معرفی ۲۴۱ مورد اماکن و مراکز عرضه مواد غذایی و مراکز بین راهی متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

معرفی بیش از 240 مورد مراکز عرضه مواد غذایی متخلف به مراجع قضاییبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛حسینعلی نوروزی رئیس گروه بهداشت محیط‌ و حرفه ای دانشگاه ‌علوم پزشکی همدان با اشاره به نظارت و پایش میدانی در طرح سلامت نوروزی اظهار داشت: از ابتدای آغاز  برنامه سلامت نوروزی در استان همدان  اکیپ های بازرسی بهداشت محیط از 9 هزار و ‌200 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی٬ اماکن پذیرایی مسیرراهی و اماکن اقامتی استان بازدید کرده

وی با بیان‌ اینکه با متخلفان برخورد بدون ملاحظه می شود٬ تصریح کرد: از 15 اسفند تا 28 اسفند  از 511 مورد سامانه های آبرسانی بازدید شده و هفت هزار و 800 مورد کلرسنجی از شبکه‌های آبرسانی و استخرها انجام شده است.

وی‌ تصریح کرد: در طول این بازرسی ها 66 مورد از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی دارای نواقص بهداشتی تعطیل شده است.

رئیس گروه بهداشت محیط‌ و حرفه ای دانشگاه ‌علوم پزشکی همدان از کشف و معدوم سازی مواد غذای فاسد٬ غیر بهداشتی و تاریخ گذشته  خبر داد و گفت: تاکنون 11 هزار کیلوگرم از مواد غذایی ناسالم کشف و معدوم سازی شده است.

نوروزی با بیان اینکه تعداد رسیدگی به شکایات و گزارشات تلفنی مردمی 71 مورد بوده است٬ تصریح‌کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس ‌با سامانه‌ 190، شکایات ‌خود را مطرح کنند.

وی گفت:  بازرسان بهداشت محیط فعال در طرح  سلامت نوروزی٬ 122 نفر هستند.  تعداد اکیپ های نظارتی خارج از ساعت اداری نیز  13 اکیپ بازرسی است.

رئیس ‌گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی‌ همدان گفت: این طرح به مدت یک ماه اجرایی می‌شود و تا 15 فروردین‌ ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام/ص.ف

بازرسی از اماکن عرضه مواد غذایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.