از ابتدای شروع طرح نوروزی؛

بیشترین تصادف جاده‌ای در حوزه علوم پزشکی زاهدان رخ داده است

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حوزه تصادف‌های جاده بیشترین تصادف در حوزه مأموریت اورژانس علوم پزشکی زاهدان با ۶۴ تصادف که در پی آن دو نفر فوت کرده و ۹۰ نفر مجروح شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  ز ابتدای شروع طرح نوروزی تا صبح امروز۳۵۸ تصادف شهری و برون‌شهری در سیستان و بلوچستان رخ داده است که در پی آن تعدادی از هم‌وطنان ما جان باختند.

حسن شه بخش افزود:: از 25 اسفند تا صبح امروز 198 حادثه تصادف شهری و 160 حادثه جاده‌ای در سطح استان رخ داده است که در پی آن‌ها 419 نفر به‌وسیله اورژانس به بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به تعداد زیاد حوادث درون‌شهری افزود: در جریان حوادث درون‌شهری 1 نفر در زاهدان فوت کرده و 223 نفر مجروح شده‌اند که 202 نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل‌شده‌اند.

شه بخش اضافه کرد: طی این مدت در ایرانشهر و زابل نیز به ترتیب 43 و 30 تصادف درون‌شهری اتفاق افتاده که خوشبختانه هیچ مورد فوتی به اورژانس گزارش نشده ولی این تصادف‌ها در مجموع بیش از 90 مجروح داشته که 11 نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند و مابقی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه 45 تصادف جاده در شمال استان رخ داده که در پی آن 76 نفر زخمی شده‌اند، افزود: خوشبختانه از مأموریت‌های اورژانس 115 زابل هیچ فوتی گزارش نشده اما بیش از 61 فرد مجروح در تصادفات جاده‌ای این منطقه به مراکز درمانی انتقال‌یافته‌اند.

شه بخش در ادامه گفت: بعضی از حوادث از طرف مردم به 115 گزارش نمی‌شود و مصدومان و فوتی‌ها به‌صورت شخصی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند که همین موضوع سبب تفاوت آمار اورژانس و پلیس‌راه است.

سیستان و بلوچستان به‌واسطه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوان همه‌ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این استان دارای دو اثر ثبت‌شده شهر سوخته و کویر لوت در فهرست آثار جهانی یونسکو است.

انتهای پیام/گ

تصادفات نوروزی در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: نوروز ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار