هفده اتوبوس با بیش از ۹۸۰ سرنشین از غوطه خارج شدند

در تازه‌ترین تحولات سوریه هفده اتوبوس با ۹۸۱ سرنشین از تروریست‌ها و اعضای خانواده هایشان از غوطه به سمت ادلب خارج شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، هفده اتوبوس با ۹۸۱ سرنشین از تروریست‌ها و اعضای خانواده هایشان، از زملکا، عربین، جوبر و باب توما به سمت ادلب خارج شده اند.

خروج بیش از ۱۰۶ هزار غیرنظامی از غوطه شرقی

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد، رئیس مرکز روسی برای برقراری آشتی و مصالحه میان طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد از زمان اجرای آتش بس انسانی در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق بیش از ۱۰۶ هزار نفر از مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی خارج شدند.

سرلشکر یوری یوتوشنکو شنبه شب گفت: «از زمان اجرای آتش بس انسانی در غوطه شرقی بیش از ۱۰۶ هزار نفر (۱۰۶ هزار و ۱۸۲ نفر) با کمک مرکز روسی ایجاد آشتی و مصالحه در سوریه از این منطقه خارج شدند.»

یوری یوتوشنکو تاکید کرد روز شنبه ۱۷۱۷ نفر تحت نظارت این مرکز و از طریق گذرگاه اردوگاه الوافدین تخلیه شدند.

یوتوشکنو افزود ۴۹۷۹ تن از عناصر مسلح وابسته به گروه احرار الشام به همراه اعضای خانواده خود از منطقه غوطه شرقی به استان ادلب در شمال سوریه منتقل شدند.

همزمان با ادامه خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه اعلام کرد یگان‌های ارتش سوریه توانستند ۸ تن از گروگان‌ها را از اسارت گروه‌های تروریستی در شهرک عربین در غوطه شرقی آزاد کنند.

همچنین تعدادی از اتوبوس‌ها برای خارج کردن عناصر مسلح و خانواده‌های آنان روز شنبه به اطراف شهرک عربین رسیدند تا این افراد را از مناطق جوبر، زملکا، عین ترما و عربین به استان ادلب در شمال سوریه منتقل کنند.

انتهای پیام/

خروج تروریست‌ها از غوطه به سمت ادلب سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
عجب
آخرین اخبار