۶۵۰۰ گردشگر از موزه های خراسان جنوبی بازدید کردند

مسئول موزه های خراسان جنوبی گفت:از ابتدای نوروز ۹۷ تاکنون در مجموع شش هزار و ۵۹۶ نفر از موزه های سطح استان بازدید داشته اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛غلامحسین شعیبی مسئول موزه های خراسان جنوبی با اشاره به استقبال پر شور مردم و مسافران نوروزی از موزه های استان،اظهار کرد:از ابتدای نوروز ۹۷ تاکنون در مجموع شش هزار و ۵۹۶ نفر از موزه های سطح استان بازدید داشته اند.

وی با بیان اینکه بیست و نهم اسفند ماه سال گذشته حدود ۵۰۶ نفر از موزه های سطح استان بازدید کرده اند،افزود:تعداد بازدید کنندگان از موزه های استان در یک فروردین ماه به یک هزار و ۵۰۰ نفر، دوم فروردین ماه به دو هزار و ۱۶ نفر و سوم فروردین ماه به دو هزار و ۵۷۴ نفر افزایش پیدا کرده است.

مسئول موزه های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین بازدیدها مربوط به باغ و عمارت اکبریه شهرستان بیرجند و موزه مردم شناسی بوده است،گفت:موزه شهرستان خضری و آب شهرستان قاین نیز کمترین بازدید را داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ موزه فعال در سطح استان وجود دارد،عنوان کرد:از مجموع موزه های فعال استان چهار موزه مربوط به بخش خصوصی و سه موزه تحت پوشش سایر ارگان های دولتی است.

به گفته وی مجموع موزه های استان در ایام نوروزی به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اداره می شوند.

شعیبی با اشاره به اینکه بازدید از باغ و موزه اکبریه از ساعت هشت صبح تا ۹ شب به صورت مداوم فراهم است،اظهار داشت: ساعت بازدید از موزه های شهرستان ها نیز از ۹ صبح تا یک بعدازظهر و در شیفت عصر از چهار بعدازظهر تا هفت شب است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.