تخلیه روستا‌های نزدیک به محل آتش‌سوزی در گیلان/آتش مهار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت:روستا‌های مناطق نزدیک به جنگل‌های شهرستان لاهیجان تخلیه شدن و خوشبختانه هیچ تلفات و مصدومی نداشتیم.

تخلیه روستا‌های نزدیک به محل آتش‌سوزی در گیلان

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مهدی ولی پور؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه جنگل‌های نقاط مختلف استان گیلان از جمله در شهرستانهای لاهیجان ، سیاهکل ، لنگرود و شفت و ماسال از شنبه شب چهارم فروردین در آتش می سوزد ، گفت: روستا‌های مناطق نزدیک به حریق‌ها تخلیه شدند و خوشبختانه هیچ تلفات و صدمات جانی نداشتیم.

وی افزود:در اغلب نقاط آتش فروکش کرده است، اما در لاهیجان و سیاهکل شدت بیشتر است و کماکان ادامه دارد .

وی اضافه کرد :شهر‌های لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودبار، ماسال، شفت، صومعه سرا و فومن درگیر این آتش‌سوزی شدند و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر بی وقفه در تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل‌های گیلان هستند.

جنگل‌های نقاط مختلف استان گیلان از شب چهارم فروردین در آتش می‌سوزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت:بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران مناطق جنگلی، لاهیجان، سیاهکل و شفت از شب گذشت پیش دچار حریق شده اند که نیرو‌های دستگاه‌های ذیربط در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، شفت، صومعه سرا و فومن برای مهار حریق جنگل‌های اطراف که عمدتا نزدیک مناطق مسکونی روستایی است وارد عمل شده اند و امیدواریم مشکل خاصی برای مردم این مناطق پیش نیاید.

ولی پور با اذعان به این که با توجه به وزش شدید باد گرم احتمال گسترش آتش سوزی وجود دارد،  یاداور شد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر، بسیج، آتش نشانی و جنگل‌ها و مراتع در منطقه هستند.

آتش‌سوزی  مهار شد

محسن یوسف‌پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به اینکه آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های استان گیلان مهار شد، گفت: آتش‌سوزی بسیار گسترده‌ای که از دیروز ۴ فروردین در سطح وسیعی از جنگل‌های گیلان آغاز شده بود هم‌اکنون به طور کامل مهار شده است.

وی  تصریح کرد: از دیروز یعنی ۴ فروردین به علت وزش بسیار شدید باد گرم در سراسر استان گیلان سطح وسیع و گسترده‌ای از جنگل‌های استان طعمه حریق شد.

وی اضافه کرد : به جز نقاطی که مهار آتش در آن‌ها به صورت موفقیت‌آمیز و صد درصدی انجام شده است در چند نقطه از شهرستان‌های گیلان حریق جنگل‌ها به صورت خفیف ادامه دارد که تا ظهر امروز به صورت کامل مهار می‌شود

مهار آتش سوزی بیشتر مناطق جنگل‌های گیلان

انتهای پیام/ف

برچسب ها: حوادث ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.