رزمایش گسترده نیروی هوایی چین در دریای چین جنوبی

جنگنده های نیروی هوایی چین برای انجام رزمایش در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی و غرب اقیانوس آرام، از نزدیک جزایر جنوبی ژاپن عبور کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جنگنده های نیروی هوایی چین برای انجام رزمایش در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی و غرب اقیانوس آرام، از نزدیک جزایر جنوبی ژاپن عبور کردند.

بر این اساس، نیروی هوایی چین در بیانیه ای در این باره اعلام کرد از جمله هواپیماهایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند، بمب افکن های «اچ-6 کی» و همچنین جنگنده های «اس یو - 30» و «اس یو- 35» بودند.

بر اساس این بیانیه، هواپیماهای مذکور پس از عبور از «تنگه میاکو» اقدام به عملیات گشت زنی در دریای چین جنوبی و انجام تمرین های نظامی در غرب اقیانوس آرام کردند.

در این بیانیه به این موضوع اشاره نشده است که رزمایش مذکور چه زمانی و در کدام یک از بخش های دریای چین جنوبی یا غرب اقیانوس آرام صورت گرفت. چین در حال پیگیری نوسازی ارتش خود است. برنامه نوسازی ارتش چین تحت نظارت مستقیم «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور قرار دارد و یکی از مهمترین محورهای آن، نوسازی نیروی هوایی و نیروی دریایی است.

از جمله مهمترین برنامه های نوسازی ارتش چین می توان به ساخت جنگنده رادار گریز و ناوهای هواپیمابر اشاره کرد. مقامات چین تا کنون بارها اعلام کرده اند هیچ انگیزه متخاصمانه ای ندارند، اما اقدامات این کشور در آبراهه های پرتردد چین در دریای چین جنوبی و همچنین اطراف تایوان، باعث نگرانی سایر کشوهاری منطقه و همچنین واشنگتن شده است. تنگه میاکو میان دو جزیره جنوبی ژاپن قرار دارد.

انتهای پیام/

چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار