مديركل روابط عمومی رسانه ملی خبر داد؛

مخاطب محوری؛ اصلی ترين موضوع در برنامه های نوروزی صدا و سيما

رنجبران گفت: جشنواره برنامه‌های نوروزی فرصتی طلايی برای توجه به نظرات مخاطبان در ارزيابی برنامه‌های راديويی و تلويزيونی است.

مخاطب محوری؛ اصلی ترين موضوع در برنامه های نوروزی صدا و سيمابه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین رنجبران مديركل روابط عمومی سازمان رسانه ملی ضمن تشریح اهداف برگزاری اولین جشنواره برنامه‌های نوروزی صداوسیما گفت: نظرات مردمی در بهبود ساخت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا مخاطبان با انتخاب و رای دادن به برنامه‌های مورد نظر خود، فرصت حمایت بیشتر از این برنامه‌ها را فراهم می كنند.

وی با اشاره به تاكید رئیس سازمان صداوسیما در لزوم توجه به نیازها و نظرات مخاطبان در ساخت برنامه های تلویزیونی تصریح كرد: دكتر علی عسكری در چهارمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی (منشور رسانه) نظرات مخاطبان را بهترین راهبرد در تحقق موضوع مخاطب محوری در تولید محتواهای تلویزیونی و رادیویی دانست و بر ضرورت توجه به نظرات مردم در ساخت برنامه‌های رسانه ملی تاكید كرد. بر این اساس برای نخستین بار تصمیم گرفته شد تا با ایجاد امكان امتیاز دهی به برنامه‌ها، مجریان، هنرمندان و ... زمینه مشاركت مردم در امر ارزیابی برنامه‌های نوروزی فراهم شود.

رنجبران ضمن قدردانی از همكاری خوب معاونت سیما در اجرای این جشنواره اظهار داشت: مخاطبان برنامه های تلویزیونی با مراجعه به سامانه #162* و یا نرم افزار سروش می توانند ضمن امتیاز دهی به برنامه‌های مورد علاقه خود زمینه ایجاد رقابت جدی میان برنامه‌سازان، مجریان و هنرمندان برای جلب نظرات مخاطبان را فراهم كنند.

مدیركل روابط عمومی رسانه ملی با تأكید بر اینكه در نهایت مخاطبان، برندگان شكل گرفتن رقابت میان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هستند تصریح كرد: در زمان پخش برنامه «سین سیما» و همچنین در ساعت‌های 22 تا 23 شب و زمانی كه محتوای اولین جشنواره نوروزی، زیرنویس می‌شود، شاهد استقبال مخاطبان از این جشنواره هستیم و خوشبختانه تا به امروز، شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی خوب كار كردند و به واسطه ارتباط با مخاطبان، رقابت خوبی میان آن‌ها شكل گرفته است.

رنجبران در ادامه به هدایای در نظر گرفته شده برای برندگان اولین جشنواره نوروزی اشاره كرد و گفت: یك جایزه ویژه صد میلیون ریالی برای مخاطبانی كه از طریق نرم‌افزار سروش با رسانه ملی و برنامه‌های آن در ارتباط هستند و همچنین 10 جایزه 30 میلیون ریالی نیز برای مخاطبانی كه از طریق سامانه #162* رأی می‌دهند در نظر گرفته شده است.

او افزود: برای مخاطبانی كه از طریق نرم‌افزار سروش در اولین جشنواره نوروزی شركت می‌كنند، پنج امتیاز و همچنین مخاطبانی كه از طریق سامانه #162* رأی می‌دهند نیز یك امتیاز در نظر گرفته شده است و مجموع امتیازهای كسب شده توسط مخاطبانی كه از هر دو طریق در جشنواره شركت كرده‌اند، برای قرعه‌كشی نهایی، محاسبه خواهد شد.

مدیركل روابط عمومی رسانه ملی در ادامه با بیان اینكه اولین جشنواره نوروزی، مختص برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه نوروز است و برنامه‌های دیگر ایام سال شامل این جشنواره نمی‌شوند، خاطرنشان كرد: در جشنواره بهترین برنامه رادیویی نوروزی، «عید من» رادیو جوان، «ایرانه» و «لبخند» رادیو ایران، «گل و بلبل» رادیو تهران، «ساز نوروز» رادیو فرهنگ، «به سمت بهار» رادیو سلامت، «روز صبا نوروز صبا» رادیو صبا و «عصر بهاری» رادیو ورزش شركت كرده‌اند و در حال حاضر رقابت میان رادیو جوان و رادیو ایران بسیار بالاست و مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه #162* و نرم‌افزار سروش به برنامه‌های مورد علاقه خود رأی بدهند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از تعطیلات نوروز و در سایر روزهای سال، برنامه‌های ویژه‌ای برای سامانه #162* در نظر داریم كه به زودی اعلام می‌شوند.

رنجبران در بخش دیگری از سخنانش به یكپارچه‌سازی ارتباط مخاطبان سراسر كشور با سامانه 162 خبر داد و گفت: مخاطبان شهرستانی از طریق شماره تلفن 0212781 نظراتشان را به سامانه ارتباط با مخاطبان اداره كل روابط عمومی رسانه ملی اعلام می‌كنند؛ اما با توجه به تأكید رئیس رسانه ملی برای توجه ویژه به نظرات مخاطبان و با همكاری معاونت توسعه و فناوری رسانه، در حال حاضر 19 استان كشور شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، سیستان و بلوچستان، گیلان، یزد، همدان، كرمانشاه، گلستان، سمنان، خراسان جنوبی، مركزی، زنجان، مازندران، كرمان، خلیج‌فارس، آبادان و كهگیلویه و بویر احمد به سامانه 162 متصل شده‌اند و در آینده نزدیك، سایر مراكز نیز به این سامانه متصل می‌شوند و مخاطبان می توانند همزمان نظرات خود را درخصوص برنامه های شبكه های مختلف ملی و استانی بیان كنند.

رنجبران در پایان تصریح كرد: به دلیل هم‌زمانی پخش برنامه‌های «كلاه قرمزی» و «دیوار به‌ دیوار 2» مخاطبان می‌توانند از تكرار این برنامه‌ها در امتیاز دهی استفاده كنند.

گفتنی است؛ اولین جشنواره برنامه‌های نوروزی صداوسيما، با هدف مشاركت مخاطبان در ارزیابی از برنامه های صدا وسیما و به منظور ایجاد رقابت میان آثار نوروزی رادیویی و تلویزیونی راه‌اندازی شده و مخاطبان می‌توانند آثار برجسته رادیویی و تلویزیونی را در نوروز 97 انتخاب كنند. در این جشنواره فقط آرای مردمی مد نظر قرار می‌گیرند و آثار برگزیده در نهایت معرفی خواهند شد.

جشنواره «سین سیما» هر روز ساعت 16:30 در شبكه سه با اجرای پیمان طالبی و به تهیه كنندگی علی زاهدی روی آنتن خواهد رفت و مخاطبان می‌توانند آرای خود را به برنامه‌های نوروزی، سریال‌های نوروزی، برنامه‌های تركیبی، بازیگران و مجریان مورد نظر و برنامه‌های رادیویی از طریق سامانه #162* و پیام‌رسان سروش از طریق كد دستوری #97*162* به «سین سیما» ارسال كنند. تبلیغ برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی هر روز در همه شبكه‌ها پخش می‌شود و مخاطبان می‌توانند با مشاهده این آنونس‌های تبلیغاتی، برنامه یا شخص مورد نظر خود را گزینش كنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.