دردسر‌های خلبان مست برای ۱۰۶ مسافر هواپیما

مقامات آلمانی مجوز پرواز خلبانی که در حال مستی قصد پرواز داشت را لغو کردند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، مقامات امنیتی فرودگاه اشتوتگارت آلمان پس از آنکه متوجه شدند دستیار خلبان پرواز خطوط هوایی پرتغال که از شهر اشتوتگارت عازم لیسبون (پایتخت پرتغال) بود مست است، اقدام به لغو پرواز کردند.

طبق اعلام رسانه ها، پس از آن که مشاهده شد دستیار خلبان شرکت هوایی «تاپ پرتغال» در کابین خلبان و اندکی پیش از پرواز مست بوده، این پرواز به منظور حفظ جان 106 مسافری که در آن سوار بودند لغو شد و مسافران تا جایگزینی پروازی دیگر از هواپیما پیاده شدند.

این شرکت هوایی اعلام کرده است به سبب عدم شایستگی خلبان، این پرواز لغو شده است. شرکت هوایی تاپ پرتغال اعلام کرد نیروهای امنیتی پس از ورود به کابین خلبان مشاهده کردند دستیار خلبان در حالت مستی شدید به سر می برد.

این شرکت پرتغالی با عذرخواهی از مسافران اعلام کرده است به دلیل نبود صندلی های خالی در پروازهایش تا دو روز آینده قادر به تهیه پرواز جایگزین نیست. پس از این حادثه که جمعه شب رخ داد، 106 مسافر در شهر اشتوتگارت آلمان سرگردان شدند و پلیس اقدام به بازداشت خلبان مست کرد. شرکت هوایی تاپ پرتغال در پاسخ به مسافران ناراضی در حساب توییتر خود اعلام کرد روز دوشنبه، نخستین روزی خواهد بود که قادر است صندلی های جایگزین در پرواز خود برای این مسافران فراهم کند.

از سوی دیگر، پلیس آلمان نیز در بیانیه ای اعلام کرد این پرواز پس از آنکه از دستیار خلبان بوی الکل استشمام شد و او قادر به راه رفتن نبود، لغو شد. پلیس آلمان همچنین اعلام کرد پس از تعلیق مجوز پرواز این خلبان خاطی، وی 10 هزار یورو نیز جریمه شده است.

انتهای پیام/

سرگردانی ۱۰۶ مسافر در پی مستی خلبان هواپیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار