رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد؛

حجم بالای ماموریت های اورژانس قم در ایام نوروز

شهیدی گفت: به طور میانگین روزانه ۲۵۷ ماموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام شده که با در نظر گرفتن تعداد پایگاه‌های شهری و جاده‌ای حکایت از حجم بالای ماموریت‌ها در این ایام دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمد شهیدی ،رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم،گفت:به طور میانگین روزانه ۲۵۷ ماموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام شده که با در نظر گرفتن تعداد پایگاه‌های شهری و جاده‌ای حکایت از حجم بالای ماموریت‌ها در این ایام دارد.

وی افزود: تعداد کل تصادفات طی این ۱۰ روز، ۷۷۳ مورد بوده و تعداد کل مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی که پرسنل ۱۱۵ آنان را ویزیت کرده‌اند، ۹۲۸ نفر بوده که از این تعداد ۵۰۸ نفر به مراکز درمانی بیمارستانی منتقل شده‌اند.

به گفته وی، در برخی پایگاه‌های شهری در یک شبانه روز حدود ۲۰ ماموریت توسط دو نفر تکنسین شیفت انجام شده است.

شهیدی بیان کرد: متاسفانه طی این بازه زمانی ۴ مصدوم در صحنه فوت شده‌اند و حال عمومی تعداد بیشتری در هنگام رسیدن به بیمارستان بد گزارش شده است و ممکن است آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات از این هم بیشتر باشد.

وی یادآورشد: در ایستگاه‌های سلامت سه گانه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ۲۶۰ نفر در ۱۰ روز اول طرح امداد نوروزی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به ایستگاه سلامت عوارضی قم - تهران و اتوبوس آمبولانس مستقر در آنجا بوده که علاوه بر تسریع در کار مراجعه کنندگان موجب کاهش مراجعه غیر ضروری بیماران به بیمارستان‌ها شده است.

انتهای پیام/ح

حوادث اورژانسی در قم ۴ کشته و ۹۲۸ مصدوم بر جای گذاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار