مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

کیفیت هوای شهرستان سمنان ناسالم است

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : کیفیت هوای شهرستان سمنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : کیفیت هوای شهرستان سمنان با شاخص 115 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

وی افزود : با توجه به افزایش 15 عددی غلظت آلاینده های با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در 24 ساعت گذشته ، کیفیت هوای مرکز استان سمنان با شاخص 115 برای گروه های حساس (کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و بانوان باردار) ناسالم است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون از 50 به 65 افزایش و میزان آلاینده منوکسید کربن همانند روز گذشته ثابت و روی عدد 10 قرار گرفته است.

غربا تصریح کرد : باتوجه به کیفیت هوا، عموم شهروندان سمنانی به ویژه کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی از فعالیت و تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

گفتنی است ، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

انتهای پیام / ه

کیفیت هوای مرکز استان سمنان با شاخص 115 ناسالم است

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار