صالحی خبر داد؛

عملیات احداث بیمارستان هسته‌ای البرز امسال آغاز می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز عملیات احداث نخستین بیمارستان هسته‌ای در البرز در سال جاری خبر داد.

عملیات احداث بیمارستان هسته‌ای البرز امسال آغاز می‌شودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره برنامه‌های این سازمان در سال 1397 با بیان اینکه چند سال است چند پروژه بزرگ را شروع کرده‌ایم، گفت: این پروژه‌ها برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان داشت.

وی به احداث نخستین بیمارستان هسته‌ای اشاره کرد و افزود: این یک بیمارستان فوق پیشرفته است و قرار است در استان البرز دایر شود.

صالحی ادامه داد: یک روز قبل از عید نوروز شرکت متولی این کار با کمک وزارت بهداشت توانستند ال‌سی لازم را باز کنند و انشاءالله کار در سال 1397 به طور جدی شروع خواهد شد و امیدواریم ظرف چهار سال آینده ایران از یک بیمارستان فوق العاده تخصصی برای معالجه امراض صعب العلاج به خصوص سرطان و در غرب آسیا بی نظیر است، برخوردار شده و بتوانیم کار را با سرعت پیش ببریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی که با رادیو اقتصاد گفت‌وگو می‌کرد، همچنین عنوان کرد که این سازمان در 20 فروردین دستاوردهای فراوانی را به معرض دید قرار خواهد گذاشت.

وی با اشاره به بحث کم آبی و خشکسالی در کشور نیز خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی به سهم خود تلاش می‌کند که حداقل در بخشی از این حوزه کاری کند و توانستیم دستگاهی را بسازیم که با حداقل انرژی، رطوبت هوا را به آب آشامیدنی تبدیل کند که نمونه آن ساخته شده و در 20 فررودین رونمایی می‌شود.

صالحی توضیح داد: با نصب این دستگاه در هر خانه‌ای به خصوص جاهایی که رطوبت هوا بیشتر است امکان تولید آب آشامیدنی بیشتر می‌شود، این دستگاه با قیمت مناسب در هر خانه‌ای گذاشته می‌شود و رطوبت هوا را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند و این یکی از دستاوردهایی است که امیدواریم 20 فروردین آن را رونمایی کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
لطفا مدیران نالایق که چندین سال از سن بازنشستگی آنها میگذرد و هنوز میز مدیریت را چسبیده‌اند با مدیران جوان و کارآمد عوض کنید .
آخرین اخبار