ورود بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر به سیستان وبلوچستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۴۷۲ هزار و ۳۹۸ گردشگر وارد استان شدند.

میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۴۷۲ هزار و ۳۹۸ گردشگر وارد استان شدند و میزان ماندگاری مسافران در شهر‌های زابل، زاهدان و ایرانشهر به ۳۰ ساعت و در چابهار به ۴۸ ساعت افزایش یافت.

وی افزود: از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ۴۷۲ هزار و ۳۹۸ گردشگر از طریق مبادی ورودی شامل پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و پلیس‌راه‌ها وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر افزایش تعداد مسافران و گردشگران ورودی به استان میزان ماندگاری آن‌ها در شهر‌های استان نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مقصد اصلی سفر در سیستان و بلوچستان غالباً چابهار است، در شهر‌هایی مانند زابل، زاهدان و ایرانشهر در مسیر رسیدن به چابهار ماندگاری مسافران زیاد نبود و نهایتاً مسافران یک شب را در یکی از این شهر‌ها سپری و بعد از آن به سمت چابهار حرکت می‌کردند.

میرحسینی ادامه داد: امسال با ایجاد جاذبه‌های گردشگری در شهر‌های مختلف استان و همچنین ارتقای زیرساخت‌های اقامتی در شهر‌هایی مانند زابل، زاهدان و ایرانشهر شاهد افزایش میزان ماندگاری مسافران در اماکن اقامتی این شهر‌ها بودیم به طوری که تا امروز میزان ماندگاری در این سه شهر از ۲۴ ساعت به ۳۰ ساعت افزایش و میزان ماندگاری در چابهار به عنوان مقصد اصلی سفر در سیستان و بلوچستان به ۴۸ افزایش پیدا کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش میزان ماندگاری در سفر از عوامل مهم در پیشرفت صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهر‌های استان با وجود ورود تعداد زیادی از گردشگران به دلیل اینکه میزان ماندگاری در آن‌ها کم است سهم اندکی از درآمد‌های گردشگری دارند این در حالی است که با افزایش امکانات و زیرساخت‌ها می‌توان میزان ماندگاری مسافر را افزایش داد و از این طریق در این شهر‌ها نیز درآمدزایی ایجاد کرد.

 سیستان و بلوچستان به‌واسطه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوان همه ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این استان دارای دو اثر ثبت شده شهر سوخته و کویر لوت در فهرست آثار جهانی یونسکو است.

انتهای پیام/گ

ورود گردشگران نوروزی به سیستان وبلوچستان

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار