شناسایی و جمع آوری مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با اجرای طرح ضربت در شهر بوشهر، مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری و معدوم شد.

شناسایی و جمع آوری مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسن فخرایی اظهار داشت: در راستای بهبود نظارت‌ها و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، دفع صحیح پسماند‌ها و پساب، پایش کمپ‌ها و اسکان مسافرین، برنامه بسیج سلامت نوروزی در قالب بازرسی‌های مستمر در ساعات اداری، غیر اداری و در روز‌های تعطیل تشدید می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این فعالیت‌ها در اسفندماه ۹۶ و اوایل فروردین ۹۷ تعداد هزارو ۵۳۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و صنوف حساس انجام شد و ۲۳۵ مورد بازرسی از اماکن عمومی به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: بازرسین بهداشت محیط در این ایام مقدار ۴۵۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته و فاسد را با اجرای طرح ضربت جمع‌آوری و معدوم کردند و تعداد ۲ مورد مرکز و اماکن متخلف پلمپ و تعداد ۶۷ مرکز و مکان متخلف به مراجع قضایی معرفی‌شده است.

فخرایی اظهار داشت: در راستای کنترل و پایش آب آشامیدنی، تعداد ۷۲۰ مورد کلر سنجی انجام و تعداد ۲۳ شکایات تلفنی مردمی و سامانه ۱۹۰ بررسی و پیگیری شده است.

وی تأکید کرد: بازرسان بهداشت محیط به لحاظ کنترل اماکن و جلوگیری از عرضه مواد دخانی، ۴۳ مورد بازرسی انجام و تعداد ۵ سفره‌خانه و قهوه‌خانه متخلف که اقدام به عرضه قلیان کرده بودند تعطیل‌شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: در برنامه بسیج سلامت نوروزی همه بازرسین بهداشت محیط باهدف تأمین سلامت غذایی شهروندان و مسافران نوروزی با تجهیزات جدید آیتم‌های شوری، PH، میکروبی سطوح دما و رطوبت مواد غذایی و محیط‌های فیزیکی، ارزیابی و موردسنجش دقیق قرار می‌دهند.

انتهایی پیام/م

مواد غذایی تاریخ‌مصرف‌گذشته در بوشهر جمع‌آوری و معدوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.