مدرن‌ترین ابزار‌های الکترونیکی شناسایی بیماری‌ها در خانه + تصاویر

اعتماد و استفاده از دستگاه‌های دیجیتال استاندارد با کاربرد شناسایی بیماری‌ها که این روز‌ها وارد بازار‌های جهانی شده اند می‌تواند از وقوع بسیاری از بیماری‌ها در افراد جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند همراه داشتن برخی دستگاه ها و ابزار‌های جدید الکترونیکی که برای تشخیص بیماری‌ها به کار می‌روند می‌تواند از بروز حوادث تلخ و فوریت‌های پزشکی در افراد جلوگیری کند.

امروزه دانشمندان دستگاه‌های الکترونیکی مختلفی برای تشخیص بیماری‌ها ابداع کرده اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها علامت‌های برخی بیماری‌ها را شناسایی کرد؛ این دستگاه‌ها به ویژه برای مبتلایان به برخی بیماری‌های مزمن بسیار مفید است و می‌تواند از تشدید علامت‌های بیماری در آن‌ها جلوگیری کند.

از جمله جدیدترین دستگاه‌های شناسایی و کنترل بیماری می‌توان موارد زیر را نام برد.

مانیتور اکسیژن برای افراد مبتلا به مشکل‌های ریوی

این دستگاه شامل یک پالس اکسیمتر است که می‌تواند برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از این دستگاه برای مبتلایان به بیماری آسم، آلرژی تنفسی، بیماری مزمن انسدادی ریه (copd) و نیز بیماران مبتلا به بیماری ریوی، چون آمفیزم و برونشیت بسیار مفید باشد؛ افزون بر اندازه گیری میزان اکسیژن خون، استفاده از این دستگاه می‌تواند مانع از ایجاد استرس و ترس در بیمار و همراه او در زمان تشدید علامت‌های بیماری را رسیدن به مراکز درمانی و یا دریافت خدمات پزشکی اورژانسی شود.

کار با این دستگاه آسان است و تنها با قراردادن انگشت دست در مکان مورد نظر نور مادون قرمز از دستگاه تابیده شده و با جذب به وسیله سلول‌های هموگلوبین خون میزان اکسیژن درون رگ‌های خونی اندازه گیری می‌شود.

اکسیژن زیر ۹۴ درصد نشان داده شده به وسیله دستگاه، نشان دهنده نیاز به فوریت‌های پزشکی و مراجعه به مراکز درمانی و مشاوره با پزشک است.

دستگاه بررسی وجود لخته خونی

دستگاه بررسی وجود لخته خونی نیز که البته جزو دستگاه‌های باکلاس قیمت بالاست به بیماران اجازه می‌دهد تا سطح لخته شدن خونشان را اندازه گیری کنند.


برخی بیماران که داروی وارفارین، ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، استفاده از این وسیله برایشان سودمند است.

دستگاه چک آپ چشمی برای شناسایی آب سیاه

یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک چشمی که می‌تواند حتی منجر به نابینایی در افراد شود، آب سیاه است که معمولاً به دلیل بی توجهی افراد نسبت به مراجعه منظم به چشم پزشک به وجود می‌آید.


کارشناسان دستگاه کوچک، اما قابل اعتمادی تولید کرده اند که می‌تواند فشار کره و اعصاب چشم را اندازه گیری کند و به بیمار درخصوص بروز آب سیاه هشدار دهد، همچنین بیمارانی که تحت جراحی آب سیاه قرار گرفته اند باید به طور منظم تحت نظارت پزشک باشند و این ابزار می‌تواند وسیله‌ای کاربردی و مفید برای بیماران و جلوگیری از استرس آن‌ها باشد.

کیت آزمایش خون برای کنترل دستگاه گوارش بدن

با استفاده از کیت  آزمایش خون و دریافت مقدار کمی خون، فرد می‌تواند میزان اسید اوریک خون خود را اندازه گیری کند. یکی از بیماری‌های شایع در افراد، نقرس است که  به دلیل بالا بودن اسید اوریک خون و تجمع آن در مفاصل بدن بروز می کند و درمان‌های مختلفی برای کاهش میزان اسید اوریک وجود دارد.


با استفاده از این دستگاه فرد در کنار مصرف دارو می‌تواند به دقت میزان اسید اوریک خون خود را اندازه گیری و درصورت هرنوع افزایش یا کاهش ناگهانی به پزشک متخصص اطلاع رسانی انجام دهد.

دستگاه اندازه گیری بروز زخم‌های روده

این دستگاه نیز به گفته سازندگان خود می‌تواند از بروز بیماری‌های روده‌ای به ویژه زخم‌های روده در افراد جلوگیری کند. زخم‌های روده که می‌توانند در دراز مدت منجر به سرطان روده شوند از جمله بیماری‌های شایع در افراد میانسال و سالمند است. این دستگاه می‌تواند سطح کالپروتکتین، پروتئین ایجاد کننده التهاب در روده را با دریافت نمونه‌ای کوچک از مدفوع فرد اندازه گیری کند.

 


این دستگاه برای تمام رده‌های سنی حتی اطفال قابل استفاده است، معمولاً میزان سطح کالپروتکتین، سه ماه قبل از بروز زخم افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل شناخت زودهنگام می‌تواند مانع از افزایش سطح آسیب شود.

بیشتر این دستگاه‌ها دارای نرم افزاری برروی گوشی تلفن همراه هوشمند هستند که به فرد و تیم پزشکی اجازه می‌دهد به بررسی بیشتر درباره نتیجه‌های به دست آمده بپردازند.

دستگاه اندازه گیری ضربان قلب و بررسی آریتمی قلبی

این دستگاه نیز از جمله دستگاه‌های بسیار محبوب وپرطرفداراست و حتی برروی تلفن‌های همراه و ساعت‌های هوشمند برخی شرکت‌های مشهور سازنده تلفن همراه نمونه‌هایی از آن وجود دارد.


این دستگاه پس از اندازه گیری نبض فرد به وسیله حسگر‌هایی که برروی آن نصب شده است به فرد و تیم پزشکی اجازه می‌دهد به بررسی ECG قلب بپردازند که درحالت عادی با استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگرام انجام می‌شود.

کارشناسان استفاده از این وسایل را برای کمک به شناسایی زودهنگام بیماری‌ها بسیار مفید می‌دانند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار