معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

پلمپ ۲۱ مرکز عرضه مواد غذایی غیرقابل مصرف در سیستان وبلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تعطیلی و پلمپ ۲۱ مرکز عرضه مواد غذایی غیرقابل مصرف از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبرداد.

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:: طرح بسیج سلامت نوروزی از شاخص‌ترین فعالیت‌های گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که در این طرح، واحد‌های بهداشت محیط با بسیج کلیه امکانات از ابتدای اسفند هر سال لغایت ۱۵ فروردین با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی و همچنین ارتقای شاخص‌های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با هدف پیشگیری از هر گونه خطری در تمام مناطق شهری وروستایی اجرایی می‌شود.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتدای طرحع ۸۵۵۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی استان را مورد بازرسی و بازدید قرار دهند که از این تعداد ۲۱ مرکز عرضه مواد غذایی دارای تخلفات محرز بودند که با هماهنگی مقام قضایی پلمب و تعطیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: تعطیلی و پلمپ مراکز عرضه مواد غذایی پس از چند مرحله تذکر کتبی و شفاهی و سنجش میزان آلودگی‌ها با تجهیزات پرتابل، نمونه برداری و کلر سنجی صورت گرفته است.

دکتر طباطبایی اضافه کرد: بیش از ۴ هزار کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف نیز از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی شناسایی و معدوم شده است.

مهندس پاکزاد رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز  به متصدیان همه مراکز عرضه مواد غذایی بر رعایت بهداشت فردی و جدا سازی مواد خام از پخته شده و ضد عفونی کردن سطوح و رعایت دمای کافی برای محیط کار تاکید کرد و گفت: حفظ سلامت شهروندان مهمترین اولویت بازرسان بهداشت محیط می‌باشد.

وی تصریح کرد: سامانه شبانه روزی ۱۹۰ پل ارتباطی بین شهروندان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می‌باشد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را به این سامانه منعکس کنند تا توسط گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد پیگیری قرار گیرد. 

انتهای پیام/ع

شناسایی چندین واحد موادغذایی متخلف در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار