برگزاری جشن میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) در بقاع متبرکه شیراز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری جشن میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) در بیش از ۱۴ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص شیراز خبر داد.

برگزاری جشن میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) در بقاع متبرکه شیرازحجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در آستانه فرارسیدن جشن میلاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) ویژه برنامه جشن میلاد این امام همام به همراه نورافشانی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه جشن و سرور در جمعه ۱۰ فرورودین همزمان با شب میلاد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: در محل حرم مطهر حضرت سید علاء الدین الحسین (ع) این مراسم با مداحی حاج رضا رودکی به همراه پذیرایی، در محل حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ذوالانواری و مداحی حاج محمد زرین قلم و برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: ویژه برنامه جشن میلاد حضرت علی (ع) در محل حرم سید تاج الدین غریب (ع) در روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام اسدی و مداحی جعفر دهقان و در روز شنبه از ساعت ۱۶ با سخنرانی حجت الاسلام خادم و مولودی خوانی مداح اهل بیت سید مصطفی زارع به همراه برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مراسم در بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود (ع) شاه داعی الی ا... نیز با سخنرانی حاج خادم و مداحی حاج نجف روستا برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم مسابقه ویژه‌ای اجرا می‌شود و به شرکت کنندگانی که نامشان علی می‌باشد جوایز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.

حجت الاسلام موسوی همچنین اضافه کرد: ویژه برنامه جشن میلاد حیدر کرار در محل آستان مقدس امام زاده سید محمد صغاد (ع) در روز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام عاشوری و در روز شنبه از ساعت ۹ صبح با حضور مداح، خانم ساجدی ویژه خواهران و در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) این مراسم در روز شنبه ۱۱ فروردین از ساعت ۱۵ لغایت ۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام تجرد و مکارم و با حضور مداحان اهل بیت به همراه پذیرایی و برپایی ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم جشن و سرور در آستان مقدس امام زادگان شمس الدین میرآخر (ع) با حضور مداحان حسن وحسین معلمی فر و سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسنی و در محل امام زاده سید محمد (ع) پودنک نیز با سخنرانی حجت الاسلام غضنفری برگزار می‌شود، افزود: دو آستان مقدس امام زادگان سید محمد (ع) قصردشت و سید ابوطالب (ع) دروازه سعدی نیز میزبان مراسم جشن میلاد با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت و برپایی ایستگاه صلواتی نیز می‌باشند.

همچنین در محل امام زاده سید محمد (ع) در محله دهپیاله در روز شنبه ویژه برنامه جشن و سرور با سخنرانی حجت الاسلام باقری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بقاع متبرکه مراسم جشن و سرور به همراه نورافشانی و مولودی خوانی برگزار خواهد شد، گفت: قرائت فرازی از نهج البلاغه، اجرای مسابقه و اهداء جوایز و اقامه نماز مغرب و عشاء و پذیرایی از مدعوین از دیگر برنامه‌های اجرایی در جشن میلاد حیدر کرار خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: ویژه برنامه جشن میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) نیز در سایر بقاع متبرکه شاخص استان از جمله در آستان مقدس امامزادگان شاهزاده قاسم (ع) در زرقان، ابراهیم (ع) دودوج، سید حسین (ع) کازرون، احمد و جعفر (ع) بهمن شهرستان آباده، سیدشجاع الدین حسن (ع) ملقب به امام زاده شهید فراشبند، پیرمراد (ع) استهبان و شاه صفی الدین (ع) سروستان در شب و روز میلاد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ر

۱۴ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص شیراز میزبان جشن میلاد امیرالمؤمنین علی (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار