واکنش سرمربیان لیگ برتری به اظهارات کی روش

برخی از سرمربیان فوتبال کشورمان به اظهارات اخیر کارلوس کی روش نسبت به آماده نبودن ملی پوشان لیگ برتری واکنش منفی نشان دادند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حدود هفت سال می گذرد و این مربی پرتغالی همواره در آستانه بازی ها و تورنمنت های حساس برای دراختیار گرفتن بازیکنان مدنظرش با مربیان باشگاه ها وارد چالشی جدی شده است. در بسیاری از مواقع حرف کی روش به کرسی نشسته است و او به راحتی بازیکنان را در اختیار گرفته است اما در زمان های زیادی هم این موضوع به یک بحث چالشی بین کادرفنی تیم ملی و باشگاه ها تبدیل شده است چراکه سرمربیان لیگ برتری به هیچ وجه حاضر نیستند در زمانیکه بازی های حساس این رقابت ها و همچنین لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود، از کلیدی ترین بازیکنانشان صرف نظر کرده  و آن ها را به تیم ملی تحویل دهند.

 

کارلوس کی روش در نشست خبری پس از پایان دیدار ایران و الجزایر بار دیگر نسبت به آمادگی ملی پوشان لیگ برتری برای حضور در جام جهانی انتقاد و اعلام کرد:  چیزی که ما از بازی دوستانه با تونس و الجزایر یاد گرفته‌ایم، تنها یک چیز است و من خیلی شفاف آن را می‌گویم. به هیچ عنوان بازیکنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نیستند. بازیکنان داخلی ما به برنامه‌ آماده‌سازی ویژه‌ای در 40 روز آینده نیاز دارند تا به این سطح برسند. آنها از این سطح دور هستند و نیاز دارند برای دوئل‌ها بهتر آماده شوند. آنها احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند. آنها نیاز دارند تا فکر کردن و بازی کردن سریع را تمرین کنند و به همین خاطر آنها احتیاج دارند بیشتر با من کار کنند.

او ادامه داد: این دو بازی به روشنی نشان داد که ما از آنچه برای جام جهانی می‌خواهیم، دور هستیم. افرادی هستند حرفی که من می‌زنم را دوست ندارند اما این وظیفه من است که این را بگویم و هشدار لازم را بدهم. اکنون تصمیم با ما نیست. تصمیم با کسانی است که فوتبال ایران را مدیریت می‌کنند. تصمیم با ریاست محترم فدراسیون آقای تاج، روسای باشگاه‌ها و مقام عالی وزارت ورزش است. ما به تمرینات ویژه‌ای برای بازیکنان داخلی‌مان نیاز داریم.

کی روش با بیان اینکه بازیکنان‌مان باید قوی‌تر شوند گفت: مهاجم مرکزی تیم الجزایر به راحتی به پرسپولیس سه گل زد. او می‌تواند در تمام صحنه‌های تک به تک پیروز شود چون قدرتمند و قوی است. اکنون زمانی است که باید فدراسیون فوتبال و افرادی که در فوتبال ما مسئولیت دارند تصمیم‌گیری کنند. اکنون زمانی است که یا همه چیز را داریم یا هیچ چیز نداریم بنابراین ضروری است که بازیکنان با من کار و تمرین کنند تا برای حضور در جام جهانی آماده شوند. دوست داشته باشید یا نه بازیکنان داخلی آماده حضور در جام جهانی نیستند. اگر آنها تا جام جهانی تمرینات با کیفیتی انجام ندهند، ما شانسی نخواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی افزود: نکته کلیدی این است که بازیکنان‌مان را در راه پیشرفت و آمادگی بهتر قرار دهیم و به این منظور راه دیگری به جز انجام تمرینات ویژه نداریم. ما از حالا 40 روز زمان داریم. اکنون زمانی است که باید تصمیم بگیریم. فردا دیر است. تمرینات و مسابقات داخلی برای بازیکنان ما کافی نیست. هر مربی‌که بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را به شما نمی‌گوید. اکنون چه چیزی برای ایران اهمیت دارد؟ لیگ داخلی یا جام جهانی؟ این وظیفه من است که توجه‌ها را جلب کنم و بگویم که این یا همه چیز است یا هیچ چیز. من باید صادق باشم و این حرف را بزنم. نیاز داریم تا بازیکنان برای این میزان سرعت و جنگندگی اسپانیا، پرتغال و مراکش آماده باشند. ما می توانیم اما باید برای آن آماده شویم. کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا از نظر توسعه فوتبال 40، 50 سال از ایران جلوتر هستند. آیا می توان این تفاوت بزرگ را طی مدت کوتاه جبران کرد؟! خیر.

کی روش در پایان خاطرنشان کرد: تنها راهی که ما داریم این است که حداقل خود را کاملا آماده کنیم. بازیکنان ما می‌توانند مقابل رونالدو 10 بار بپرند؟ نه خیر تا این حد این شانس را ندارند! ما به اینجا آمدیم تا ببریم یا بیاموزیم و ما اکنون یاد گرفتیم که نیاز به کار داریم. اکنون کسانی که مسئولیت دارند باید تصمیم بگیرند، رئیس محترم فدراسیون فوتبال و وزیر محترم ورزش. عربستان تصمیمش را گرفته است؛ بازیکنان این تیم در اردو حضور دارند و برای باشگاه‌هایشان بازی نمی‌کنند. ما می‌توانیم چنین تصمیمی بگیریم؟ این سوالی است که وجود دارد.

این اظهارات سرمربی تیم ملی ایران واکنش منفی سرمربیان لیگ برتری و کارشناسان فوتبال ایران را به دنبال داشت به شکلی که آن ها با رد درخواست کی روش برای دراختیار گرفتن بازیکنان در فاصله 40 روز مانده تا آغاز اردوی تیم ملی، اعلام کردند تحت هیچ شرایطی در این بازه زمانی بازیکنانشان را در اختیار کی روش و تیم ملی قرار نمی دهند.

در زیر اظهارات برخی مربیان را درباره درخواست کی روش می خوانید.

دایی: نظر کی روش محترم است اما برای رسیدن به هدفمان به ملی پوشان سایپا نیاز داریم

 

واکنش سرمربیان لیگ برتری به اظهارات کی روش

علی دایی، سرمربی تیم سایپا درباره این موضوع بیان کرد:  اظهارات کی‌روش را نشنیدم که بخواهم در مورد آن نظر بدهم. نظر و تصمیم کی‌روش محترم است اما ما برای کارمان به بازیکنان نیاز داریم. باشگاه سرمایه‌گذاری کرده تا در این 5 بازی نتیجه بگیریم. همواره با تیم ملی همکاری کرده‌ایم و این همکاری ادامه دارد اما اکنون زمان آن نیست که بازیکنانمان را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم. باشگاه‌ها می‌خواهند به نحو احسن کار کنند و هر باشگاهی می خواهد به هدفش برسد. با همه احترامی که برای کی‌روش قائل هستم نمی‌توانیم بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم. نمی‌دانم 40 روز یا بیشتر به جام جهانی باقی مانده است. به هر حال ما به بازیکنانمان احتیاج داریم. آخرین بازی ما در اردیبهشت‌ماه است و فکر می‌کنم کی‌روش وقت کافی داشته باشد تا بازیکنان را در تیم ملی در اختیار داشته باشد.

برانکو: کی روش چند بازی لیگ برتر در ایران بوده است که بداند بازیکنان آماده نیستند

واکنش سرمربیان لیگ برتری به اظهارات کی روش

برانکوایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس درباره انتقادهای کی روش به آمادگی ملی پوشان لیگ برتری بیان کرد: کی‌روش از کجا می‌داند آنها آماده نیستند. از کجا می‌داند که بازیکنان داخلی ما ناتوان هستند. چند بازی در ایران بوده که بازیکنان داخلی را دیده است؟

در قرارداد من 30 روز مرخصی وجود دارد اما با حساب کی روش باید از فردا به مرخصی بروم

او درمورد اینکه آیا حاضر است 40 روز پیش از برگزاری اردوی تیم ملی بازیکنان پرسپولیس را در اختیار کی روش قرار بدهد، اظهار داشت: اگر درست متوجه شده باشم بعد از بازی فردا ما باید به مرخصی سالیانه برویم. این در حالی است که در قرارداد من فقط 30 روز مرخصی تنظیم شده است و این قرارداد را هم پندار خمارلو تنظیم کرده است.

لژیونرها پرواز می کردند چراکه پس از 30 دقیقه آن ها را در زمین ندیدم

برانکو درباره اینکه در بازی با الجزایر به نظر می رسید لژیونرها هم مانند بازیکنان لیگ برتری آماده نیستند، گفت:روز گذشته متوجه شدم لژیونرها خیلی آماده‌اند چراکه آنها در زمین پرواز می‌کردند. طارمی، انصاری‌فرد و آزمون پرواز می‌کردند و  بعد از نیم ساعت آنها را دیگر در زمین ندیدم. آیا لژیونرها هم 40 روز همراه تیم ملی به اردو می‌روند یا خیر؟

شاید کی روش می خواهد با ملی پوشان تمرین پرش کند

او در پایان خاطرنشان کرد: کی‌روش از کجا این را می‌داند او 2 تمرین داشته است. چطور می‌توان با دو تمرین این مسائل را تشخیص داد. من نمی‌دانم از شما این سؤال را می‌پرسم. او می‌خواهد ملی‌پوشان تمرین پرش بکنند، نمی‌دانم شاید شما بدانید. شاید می‌خواهد تمرین سر زدن بکند، من نمی‌توانم لژیونرها را با بازیکنان داخلی مقایسه کنم زیرا لژیونرها رادر  تمرین نداده‌ام و نمی‌دانم که چه وضعیتی دارند. اگر خوب متوجه شده باشم منظور این است که بازیکنان و مربیان ایرانی خوب نیستند یعنی اگر این گونه است پس علی دایی هم مربی خوبی نیست؟ اگر بازیکنان داخلی خوب نیستند چطور استقلال و پرسپولیس کاندیدای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا هستند؟ 

هومن افاضلی: 14 سال در تیم ملی بودم و یاد گرفته ام به باشگاه ها احترام بگذارم

واکنش سرمربیان لیگ برتری به اظهارات کی روش

هومن افاضلی، سرمربی تیم نفت نوین تهران درباره این موضوع اعلام کرد: نمی‌دانم در ذهن سرمربی تیم ملی چه می‌گذرد اما در سال‌هایی که در تیم ملی کار کردم و نزدیک به 13، 14 سال هم در تیم امید و بزرگسالان بوده‌ام، یاد گرفته‌ام به باشگاه‌ها احترام بگذارم زیرا فوتبال در بستر باشگاه‌ها درست می‌شود. در بازی‌های دیشب مثل آلمان و برزیل و آرژانتین و اسپانیا دیدیم که فوتبال با دور تند انجام می‌شود. این فوتبال در تیم ملی درست نشده بلکه در باشگاه‌ها درست شده است. باید کمک کنیم باشگاه‌ها رشد کنند. این نظر من است و هر کسی هم نظر خودش را دارد. البته تیم من ملی‌پوش ندارد و به این مسأله دچار نیست.

منظور کی روش را متوجه می شوم اما سخت است بازیکنان تیم ملی هر 2 هفته بازیکنان را در اختیار داشته باشد

واکنش سرمربیان لیگ برتری به اظهارات کی روش

وینفرد شفر، سرمربی استقلال هم پیش از بازی با نفت تهران درباه اظهارات اخیر کی روش بیان کرد: من فقط می‌توانم در مورد تیم خودم حرف بزنم چراکه مربی پرسپولیس، سایپا و یا تیم‌های دیگر نیستم من در سه کشور مربی تیم ملی بوده‌ام و این راحت نیست که مربی تیم ملی هر 2 هفته  یک بار بازیکنان را در اختیار داشته باشد. منظور کی‌روش را خوب متوجه می‌شوم ولی اعتقاد دارم بازیکنان استقلال در 6، 7 ماه گذشته آمادگی قابل قبولی داشتند و خوب کار کردند. آنها برای حضور در جام جهانی، مسابقات بین‌المللی و لیگ قهرمانان آسیا آماده هستند. آنها به خوبی می توانند در این تورنمنت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند و در واقع ما باید موفقیت تیم ملی را بخواهیم.

می خواهم با کی روش جلسه برگزار کنم

او ادامه داد: من به دنبال برگزاری یک جلسه با کارلوس کی‌روش هستم تا رابطه نزدیک‌تر و بهتری با او داشته باشیم. من در جامائیکا، کامرون و تایلند مربی تیم ملی بودم و در سال 2002 با کامرون با مربیان باشگاهی جلسه می‌گذاشتیم و برنامه‌ها را با هم هماهنگ می‌کردیم الان هم دوست دارم با او همکاری بیشتری داشته باشم تا تیم ملی ایران بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
به کی روش بیش از حدش رو دادن .... دیدیم که چطور لژیونرها بازی کردن ..... الان زمانش رسیده که ترمز این مربی را کشید
آخرین اخبار