بازدید بیش از 6 هزار گردشگر از منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از 27 اسفند سال 97 تا ساعات پایانی روز هفتم فروردین667هزار گردشگر ایرانی و خارجی وارد منطقه آزاد اروند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از این تعداد 650 هزار گردشگر از داخل کشور و 17 هزار گردشگر خارجی بوده اند که از اثرهای تاریخی و یادمان های شهدای دفاع مقدس این منطقه دیدن کردند.

وی شمار گردشگران خارجی بدون روادید را 11 هزار نفراعلام کرد و افزود: 6 هزار نفر از گردشگران خارجی از کشورهای عراق و حاشیه خلیج فارس از مرز شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر وارد منطقه آزاد اروند شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند شمار گردشگران آبی در منطقه آزاد اروند را 383 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 93 هزار نفر در خرمشهر، 30 هزار نفر در آبادان و 260 هزار نفر در اروندکنار از کشتی های گردشگری آبی در آبراه اروند، کارون و بهمنشیر استفاده کردند.

زمانی عمده گردشگران آبی را کاروان های راهیان نور عنوان کرد و افزود: مجموع گردشگران آبی در منطقه آزاد اروند در مقایسه با گردشگران سال گذشته رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.

وی  گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مسافران نوروزی به این منطقه هستیم و با گذشت زمان تعداد بیشتری از گردشگران به این منطقه وارد می شوند.

یادمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس شلمچه، علقمه، نهرخین، موزه جنگ و گذر رود کارون از دل شهر ، اروند صغیر در جزیره مینو با نهرهای بزرگ و نخلستان ها مناطق مورد نظر گردشگران در خرمشهر می باشد.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از 173کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع شده و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

انتهای پیام /د

بازدید از  منطقه آزاد اروند

برچسب ها: نوروز ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.