بالاترین نرخ تولد در آلمان در ۴۳ سال گذشته به ثبت رسید

نرخ تولد در آلمان به دلیل وجود زنان مهاجر رکورد ۴۳ سال گذشته را شکست.

بالاترین نرخ تولد در آلمان در 43 سال گذشته به ثبت رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس آمارهای رسمی، نرخ تولد در آلمان، پرجمعیت‌ترین کشور اروپایی، رکورد 43 سال گذشته را شکست. هرچند این رکورد جدید مدیون وجود زنان غیرآلمانی مهاجر است.

در سال 2016 نرخ تولد در مقایسه با سال قبل 7 درصد افزایش داشت. در این سال حدود 792 هزار و 131 کودک در سراسر کشور آلمان متولد شدند. در حالی که مادران آلمانی در مقایسه با سال 2015، سه درصد بیشتر کودک به دنیا آوردند، تولد کودکان غیرآلمانی در این کشور حدود یک چهارم افزایش داشت و 184 هزار و 660 کودک از والدین غیرآلمانی متولد شدند.

بر اساس اداره آمار جمهوری فدرال آلمان، به دنبال هجوم مهاجران در سال‌های 2015-2016، تعداد زنانی که از کشورهای دارای خانواده‌های پرجمعیت، به آلمان آمدند افزایش پیدا کرد. در آن زمان بیش از یک میلیون مهاجر از کشورهای جنگ‌زده خاورمیانه و شمال آفریقا راهی آلمان شدند.

تا سال 2016 نرخ تولد آلمان از بیشتر کشورهای اروپایی کمتر بود. اما به دنبال این افزایش به دلیل وجود مهاجران، نرخ تولد به ازای هر زن به 1.59 کودک رسید. این رقم نزدیک نرخ میانگین در قاره سبز است و بالاترین نرخ تولد آلمان از سال 1973 محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار