ژاپن احتمال توافق تجاری دو جانبه با آمریکا را بعید دانست

وزیر دارایی و معاون نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه هر گونه احتمال آغاز مذاکرات برای توافق تجاری دو جانبه با آمریکا را رد کرد.

ژاپن احتمال توافق تجاری دوجانبه با آمریکا را بعید دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «تارو آسو»، وزیر دارایی و معاون نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه هر گونه احتمال آغاز مذاکرات برای توافق تجاری دوجانبه با آمریکا را رد و تاکید کرد چنین توافقی هیچ نفعی برای این کشور نخواهد داشت.

آسو که هدایت هیئت توکیو در مذاکرات دوجانبه تجاری با آمریکا را بر عهده دارد اظهار کرد ژاپن نباید برای معافیت از تعرفه های فولاد و آلومینیوم، که اخیرا از سوی دولت ترامپ اعمال شده است، وارد مذاکرات دوجانبه تجارت آزاد با آمریکا شود. وزیر دارایی ژاپن به پارلمان این کشور گفت: «هنگامی که دو کشور با یکدیگر مذاکره می کنند، کشور قدرتمندتر قدرت بیشتری پیدا می کند و همین امر به ضرر ژاپن تمام خواهد شد.»

معاون شینزو آبه در ادامه اظهار کرد: «ما همواره گفته ایم به طور قطع از توافقات تجاری دوجانبه با آمریکا اجتناب خواهیم کرد.»

اظهارات وزیر دارایی ژاپن در حالی مطرح شده است که تلاش های این کشور برای معافیت از پرداخت تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم تاکنون بی نتیجه مانده است. دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد برای واردات فولاد تعرفه 25 درصدی و برای واردات آلومینیوم تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد. همین امر موجب شد نگرانی ها درخصوص آغاز جنگ تجاری افزایش یابد.

آسو در پایان با اشاره تعرفه های فولاد و آلومینیوم گفت: «ژاپن تنها محصولات فولادی ویژه را به آمریکا صادر می کند که بخش قابل توجهی از بازار این کشور را شامل می شود و شرکت های آمریکایی قادر به تولید این محصولات نیستند. اگر شرکت های آمریکایی این محصولات را بخواهند، چاره ای جز خرید آنها از ژاپن ندارند و این امر قطعا به ضرر شرکت های آمریکایی خواهد بود.»

انتهای پیام/

معاون شینزو آبه احتمال انعقاد توافق تجاری دوجانبه با واشنگتن را بعید دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
نوكراشم ديگه قبولش ندارن
آخرین اخبار