اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد؛

انقلاب اسلامی همچنان طراوات و شادابی خودش را حفظ کرده و استوارتر شده است

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری گفت:انقلاب همچنان آن طراوات روزهای نخست خود را حفظ کرده و استوارتر شده است.

شعار استقلال مهمترین دستاورد انقلاب 57 برای ملت ایرانسیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بدون شک انقلاب اسلامی که در سال 57 در ایران اتفاق افتاد یک معجزه واقعی بود که برای اولین بار در منطقه رخ داد و نظام شاهنشاهی سلطنتی 2500 ساله را کنار گذاشت و نظام جمهوری اسلامی که در محتوا و شکل، حضور مردم و معنویت اسلام را مطرح می‌کرد به وقوع پیوست و این برای تاریخ خاطره‌ای ویژه‌ به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ایرانیانی که از سال 42 مبارزه خود را علیه حکومت شاهنشاهی شروع کردند با رهبری امام خمینی (ره) در سال 57 به پیروزی رسیدند و این یک کار مطلوب مردم بود که به وقوع پیوست.

اکرمی با بیان اینکه نتیجه انقلاب اسلامی سال 57 این شد که مردم با آرای 98.2 درصدی به تأسیس چنین نظامی برای اولین بار در تاریخ رأی دادند، افزود: هم اکنون که چهلمین سال از آن خاطره می‌گذرد، می‌توان گفت انقلاب همچنان آن طراوات و شادابی خودش را حفظ کرده و محکم و استوارتر شده است.

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه همواره کارشکنی‌هایی نسبت به انقلاب در داخل و خارج از کشور وجود داشته است، بیان کرد: در انقلاب اسلامی فقط شکل، پرچم و ظاهر کشور تغییر نکرد، بلکه در محتوای خود شعار استقلال را به همراه داشت، و حاکمیت آمریکا، اروپا و شوروی سابق و بیگانگان را کنار گذاشته و شعار « نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی » را سر داد.

وی ادامه داد:‌ انقلاب اسلامی ایران، سلطه غرب و شرق بر کشور را از بین برد و این برای خیلی‌ها قابل قبول نبود و هم اکنون برخی از کشورها نمی‌خواهند ایران به عنوان یک کشوری مستقل با اقتدار به حیات و زندگی خود ادامه دهد، چرا که در کنار نپذیرفتن سلطه غرب و شرق زیان‌هایی را هم برای آن‌ها به همراه داشته است.

اکرمی با بیان اینکه ما در سال 57 روزی 6 میلیون بشکه نفت و به قیمت بسیار پایین صادر می‌کردیم، بیان کرد: هم اکنون جلوی صدور نفت 6 میلیون بشکه‌ای گرفته شده و آن را برای خودمان ذخیره کردیم تا بدین وسیله از نفت به شکل بهتری در زندگی استفاده کنیم.

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استعمارگران در دوران قبل از انقلاب از گاز و بنزین ما استفاده می‌کردند، اظهار کرد: در آن زمان بازار هم در اختیار آنها بود، ولی هم اکنون به لطف انقلاب استعمار و سلطه گری آن‌ها از بین رفته و طبیعی است که آن‌ها مخالف جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب از سال 57 تاکنون، بیان کرد: شعار استقلال از بزرگترین واقعه و حادثه تاریخ در قرن 14 شمسی و 20 میلادی است و از شیرین‌ترین، دلچسب‌ترین و همچنین مهمترین دستاورد برای ملت ایران به شمار می‌رود.

اکرمی خاطرنشان کرد: در طول 40 سال انقلاب، توطئه‌های زیادی از سوی برخی کشورها علیه ایران شکل گرفته، اما همین که ما توانستیم در برابر این توطئه‌ها بایستیم و بدون اتکا به دیگران از موجودیت خود دفاع کنیم و متکی به خودمان باشیم بسیار خاطره شیرین و از دستاوردهای ارزشمند انقلاب به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
درود بر سیدرضا اکرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
شهید مطهری : از آنجا که ماهیت این انقلاب ماهیتی عدالت خواهانه بوده است، وظیفه حتمی همگی ما این است که به آزادی‌ها به معنای واقعی کلمه احترام بگذاریم، زیرا اگر بنا شود حکومت جمهوری اسلامی، زمینه اختناق را به وجود بیاورد، قطعاً شکست خواهد خورد. البته آزادی‌ها غیر از هرج و مرج است و منظور ما، آزادی به معنای معقول آن است. هر کس باید فکر و بیان و قلمش آزاد باشد و تنها درچنین صورتی است که انقلاب اسلامی ما، راه صحیح پیروزی را ادامه خواهد داد.»
(پیرامون انقلاب اسلامی، ص ۵۹-۶۳)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم همه ی مشکلات رفع شه
آخرین اخبار