نظارت بهداشتی بر مساجد شهرستان دیر در ایام اعتکاف

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: کارشناسان بهداشت محیط بر مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهرستان دیر نظارت دارند.

نظارت بهداشتی بر مساجد شهرستان دیر در ایام اعتکافبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  احمد آخوندی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تأمین سلامتی معتکفین، بهداشت مساجد از اهمیت ویژه‌ی برخوردار است و کارشناسان بهداشت محیط همچون سال‌های گذشته بر مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهرستان دیر نظارت دارند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت عمومی گفت: آموزش‌های بهداشتی مناسب این ایام به متولیان و مسئولین مساجد توسط کارشناسان بهداشت محیط ارایه شده است.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات مصرفی، استفاده از آب و مواد غذایی سالم و بهداشتی، نحوه صحیح شستشوی دست‌ها، استفاده از ظروف یک‌بارمصرف گیاهی، تفکیک غذای خام و پخته و گندزدایی سبزی‌ها و سالاد از جمله موارد آموزشی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: امسال در ایام اعتکاف ۱۵ مسجد شهرستان دیر مراسم معنوی اعتکاف در آن برگزار می‌شود که تحت نظارت بازرسان بهداشت محیط پایش و بازرسی شده است.

وی ادامه داد: بررسی رعایت الزامات بهداشتی آبدارخانه، کارت تندرستی خادمین و توزیع‌کنندگان خوراک، سالم‌سازی آب مصرفی، وضعیت بهداشتی مساجد و صحن‌ها، وضعیت تهویه و سیستم سرمایشی و ممنوعیت مصرف دخانیات در مساجد و تکایا از جمله موارد بازرسی است.

آخوندی به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا اشاره کرد و گفت: استفاده از آب سالم و بهداشتی مورد تاکید است و جهت کنترل سلامت آب مصرفی از آن نمونه برداری میکربی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در طول ایام اعتکاف پزشک و کارشناسان بهداشتی با حضور در مساجد به صورت رایگان معتکفین را ویزیت می‌کنند.

مراسم معنوی اعتکاف هرساله به مدت سه روز از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در مساجد کشور برگزار می‌شود و معتکفین در طی این سه روز به عبادت و خودسازی می‌پردازند.

انتهای پیام/م

کارشناسان بهداشت محیط بر مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهرستان دیر نظارت دارند

برچسب ها: تغذیه ، قرآن ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.