احتمال بررسی فعالیت درخواست‌کنندگان روادید آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

اسناد منتشر شده از جانب وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد واشنگتن قصد دارد بررسی سوابق فعالیت افراد در فضای مجازی را برای صدور تمامی روادیدهای این کشور مدنظر قرار دهد.

احتمال بررسی فعالیت درخواست‌کنندگان روادید آمریکا در رسانه‌های اجتماعیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت تایم، وزارت خارجه آمریکا قصد دارد از تمامی درخواست‌کنندگان روادید این کشور درخواست کند اطلاعات مربوط به فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی، از جمله آدرس ایمیل، نام‌های کاربری و شماره تلفن خود را ارائه دهند. این اقدام، بررسی سوابق مهاجران و مسافران به آمریکا را گسترده‌تر از پیش خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در اسنادی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرده است قصد دارد از مردم درباره این پیشنهاد جدید نظرسنجی کند. این پیشنهاد بر نحوه بررسی پرونده 15 میلیون تبعه خارجی که هرساله درخواست روادید آمریکا را ثبت می‌کنند، تاثیرگذار خواهد بود. پیش از این، بررسی سوابق افراد در شبکه‌های اجتماعی و لزوم ارائه آدرس ایمیل و شماره تلفن تنها برای افراد خاصی انجام می‌شد. گفته می‌شود سالانه 65 هزار نفر از این افراد درخواست روادید آمریکا را ثبت می‌کنند.

با این حال، در صورت اتخاذ این تصمیم، تمامی درخواست‌کنندگان برای روادیدهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی باید این اطلاعات را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهند. وزارت خارجه آمریکا تخمین زده است این پیشنهاد بر 710 هزار درخواست‌کننده برای روادید مهاجرتی و 14 میلیون درخواست کننده برای روادید‌ غیرمهاجرتی از جمله افرادی که برای تحصیل و یا کسب و کار وارد خاک آمریکا می‌شوند، تاثیرگذار خواهد بود.

این اسناد در روز پنجشنبه در مجله دولتی «فدرال رجیستر» آمریکا منتشر شده اند. با این حال، دوره 60 روزه نظرسنجی مردمی درباره این پیشنهاد از روز انتشار نهایی این نسخه از مجله در روز جمعه آغاز خواهد شد.

در صورتی که دفتر مدیریت و بودجه آمریکا این الزامات را بپذیرد، درخواست کنندگان برای تمامی انواع روادید آمریکا ملزم خواهند بود لیستی از شبکه‌های مجازی را پر کنند و نام کاربری خود را در هرگونه شبکه مجازی که در 5 سال گذشته در آن فعالیت کرده اند به مقامات این کشور ارائه دهند. همچنین به درخواست کنندگان اختیار داده خواهد شد اطلاعات درباره دیگر شبکه‌های مجازی که نام آن‌ها در این فرم ذکر نشده است را بیان کنند.

علاوه بر بررسی سوابق افراد در فضای مجازی، درخواست کنندگان برای روادید این کشور باید تمامی شماره‌های تلفن خود در 5 سال گذشته، آدرس‌های ایمیل و وضعیت سفرهای بین‌المللی و اخراج از کشورها را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهند. همچنین از آن‌ها پرسیده خواهد شد آیا فردی در خانواده آن‌ها در فعالیت‌های تروریستی شرکت داشته است یا خیر.

در این اسناد آمده است تنها افرادی که درخواست برای روادیدهای دیپلماتیک و رسمی را ارائه می‌دهند از انجام این بررسی‌ها مصون خواهند بود.

انتهای پیام/

سابقه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افرادی که درخواست روادید آمریکا را بدهند بررسی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار