تحلیلگر آلمانی امور اقتصادی:

در پنج سال آینده یورو از بین خواهد رفت

یک تحلیلگر آلمانی امور اقتصادی گفت هیچکس قادر به نجات یورو نیست و این واحد پولی احتمالا ظرف پنج سال آینده به خاطرات خواهد پیوست.

در پنج سال آینده یورو از بین خواهد رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک فردریش، تحلیلگر آلمانی امور اقتصادی گفت واحد پول مشترک اروپا یعنی یورو محکوم به شکست است و در پنج سال آینده یورو از بین خواهد رفت.

این تحلیلگر آلمانی افزود در شرایطی که کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول روی یکپارچگی اقتصادی بیشتر منطقه یورو تاکید دارد، هدف واقعی اتحادیه اروپا تشدید کنترل ها روی کشورهای عضو است که این امر چیزی نیست جز یک نوع دیکتاتوری.

وی که تحلیلگر موسسه مشاوره مالی «فردریش اند ویک» است به بخش آلمانی اسپوتنیک گفت هیچکس قادر به نجات یورو نیست و این واحد پولی احتمالا ظرف پنج سال آینده به خاطرات خواهد پیوست.

به گفته وی، درخواست لاگارد برای ایجاد صندوق «مواقع اضطراری» منطقه یورو منجر به ایجاد چیزی کمتر از دیکتاتوری نخواهد شد.

این تحلیلگر در ادامه چنین گفت: «رئیس صندوق بین المللی پول، فرانسوی است. کریستین لاگارد نیز همانند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و هم وطن خود رفتار می کند. لاگارد نجات اتحادیه اروپا و منطقه یورو را به عنوان یک هدف برای خود تعیین کرده است. البته آنها با هم همدست هستند. هر دو آنها بانکداران سابق هستند و یکدیگر را نیز به خوبی می شناسند. آلمان نیز بی شک «قهرمان پرداخت ها» خواهد شد. این یک بازی است که از قبل درباره آن توافق صورت گرفته است. اتحادیه بانکی در کنار ایجاد سیستم بیمه واحد ذخایر بانکی، گامی است به سمت دیکتاتوری اتحادیه اروپا. آنها تقلا می کنند یورو را نجات دهند ولی یورو را نمی توان نجات داد. تنها امیدی که وجود دارد این است که سیاستگذاران آلمانی در مقابل آن مقاومت کنند. امید آخرین چیزی است که می میرد ولی امید هم در نهایت از بین رفتنی است. »

لاگارد در تاریخ 26 ماه مارس در سخنرانی در موسسه تحقیقات اقتصادی در برلین پیشنهاد داد هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا موظف شوند «در دورانی که شرایط اقتصادی مناسب است»، 35 صدم درصد از تولید ناخالص داخلی خود را سالانه به صندوق ویژه ای اختصاص دهند. به گفته لاگارد، «این کشورها بعدا بسته به میزان رکود اقتصادی، از این صندوق مبالغی را دریافت خواهند کرد تا با کسری بودجه خود مقابله کنند.»

با این حال به گفته این تحلیلگر آلمانی، سهم سالانه ای که آلمان باید به این صندوق کمک کند به یازده میلیارد و چهارصد میلیون یورو می رسد.

مارک فردریش چنین ادامه داد:«شرایط در آینده تغییری نخواهد کرد. البته اقداماتی برای طولانی تر کردن حیات یورو در پیش گرفته می شود. با این حال یورو محکوم به نابودی است.همه این اقدامات فقط خرید زمان است زیرا که مشکلات بنیادین ساختار ناقص این سیستم را نمی توان حل کرد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار