امام جمعه یزد؛

جدیت مسئولین درمبارزه با فساد/فراهم کردن زمینه سعادت مردم توسط مسئولین

امام‌جمعه یزد گفت: مسئولین وظیفه‌دارند به‌طورجدی با فساد مبارزه کرده و زمینه سعادت مردم را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری ضمن گرامیداشت سالروز میلاد باسعادت امام علی (ع) به بیان فضائل آن حضرت پرداخت و گفت: مقام امیرالمونین (ع)، جایگاه والا و بی‌نظیری است و درک و شناخت فضائل حقیقی ایشان برای بشیرت مقدور نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به‌ضرورت بزرگداشت اعیاد مذهبی و برگزاری مراسم‌های میلاد ائمه اطهار، افزود: سفارش اولیا الهی و معصومین این است که در عزای اهل‌بیت، عزادار و در شادی آن‌ها شاد و مسرور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دوستداران اهل بیت اطهار با برگزاری مراسم گرامیداشت میلاد امامان معصوم، مودت خود به اهل‌بیت را ابراز می‌کنند، اظهارداشت: همان‌طور که مراسم‌های عزاداری در دارالعباده یزد موردتوجه قرار می‌گیرد، اعیاد مذهبی و جشن‌های میلاد اهل‌بیت اطهار نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه یزد بابیان اینکه مساجد و حسینیه‌های استان در این ایام باید برگزارکننده مراسم‌های جشن و سرور و ذکر فضائل اهل‌بیت باشند، عنوان کرد: نشاط و شادی حلال باید در جامعه ترویج شود.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در ادامه با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۱۲ فرودین، روز جمهوری اسلامی؛ اظهار داشت: مردم ایران در این روز، انقلاب اسلامی را در کشور تثبیت کردند و بارأی خود جمهور اسلامی را انتخاب کردند.

ناصری همچنین به چهلمین سالروز قیام خونین مردم یزد اشاره کرد و یادآور شد: مردم یزد در ۱۰ فرودین ماه سال ۵۷ با رشادت و بصیرت خود، گام مؤثری در مسیر پیروزی انقلاب برداشتند و حماسه‌ای خلق کردند که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، دشمنان و بدخواهان نظام و کشور همواره با دسیسه‌های گوناگون به دنبال آسیب زدن به کشور و فتنه‌انگیزی بودند، بیان داشت: این حجم از دشمنی‌ها و دسیسه‌ها خود گواهی بر حقانیت این انقلاب است.

امام‌جمعه یزد توکل و تکیه امامین انقلاب و مردم حماسه‌آفرین ایران اسلامی به پروردگار قادر و رحمان را اصلی‌ترین دلیل ناکامی دشمنان و سرافرازی کشور و نظام دانست و خاطرنشان کرد: رژیم‌های مرتجع منطقه مثل آل سعود که به استکبار جهانی و صهیونیست‌ها دل‌بسته‌اند و خون مسلمانان را می‌ریزند، روزبه‌روز ذلیل‌تر شده و به نابودی نزدیک‌تر می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه با تأکید بر اینکه اقتدار امروز انقلاب اسلامی و کشور، حاصل صبر و بصیرت مردم و رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها و فدا شدن خون هزاران جوان مؤمن و انقلابی است، افزود: همه اقشار به‌خصوص مسئولین باید پاسدار ارزش‌های انقلاب باشند و مجاهدانه در مسیر تعالی این کشور گام بردارند.

ناصری با تأکید بر اینکه مسئولین امروز کشور در هر رده و جایگاهی باید نگهبان ارزش‌ها و قدردان این مردم باشند و در راستای حل معضلات و مشکلات آن‌ها تلاش کنند، عنوان کرد: آرمان‌های انقلاب باید در رفتار مسئولین کشور دیده شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی برای اجرای احکام الهی در جامعه شکل گرفت و مسئولین وظیفه‌دارند زمینه سعادت مردم را ایجاد کنند و از ترویج گناه و معصیت در جامعه جلوگیری کرده و با فساد در همه ابعاد آن مبارزه کنند.

امام‌جمعه یزد تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و رونق اقتصادی کشور را از مواردی دانست که مسئولین باید در عمل به آن توجه کنند و اظهار داشت: در این راستا باید ظرفیت‌های گروه‌های مردمی داخل کشور و توانمندی‌های نیرو‌های کارآمد و انقلابی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: توانمندسازی جوانان و تربیت دانشجویان و دانش‌آموزانی متعهد و کارآمد، استفاده از نظرات نخبگان کشور و تعامل بیشتر با آن‌ها و مبارزه جدی با قاچاق و واردات بی‌رویه گامی مؤثر در راستای حل معضلات اقتصادی خواهد بود و در کنار آن مردم نیز وظیفه‌دارند متعصبانه از کالا و تولیدات داخلی حمایت کنند.

تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های ماه پربرکت رجب، به‌خصوص ایام اعتکاف و اشاره به در پیش بودن سالروز وفات حضرت زینب (س) و بیان رشادت‌ها و نقش ایشان در حماسه کربلا از دیگر مطالب بیان‌شده توسط آیت‌الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.

انتهای پیام/ ا

آرمانهای انقلاب باید در رفتار مسئولین دیده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.