افزایش دو برابری تعداد صادرکنندگان از گمرک استان همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش دو برابری تعداد صادرکنندگان از گمرک استان همدان خبر داد.

افزایش دو برابری تعداد صادرکنندگان از گمرک استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به رشد شاخص‌های تسهیلی صادرات از گمرک استان همدان اظهار کرد: زمانی تعداد زیادی از صادرکنندگان استان همدان حاضر به انجام صادرات از گمرک همدان نبودند اما از سه سال گذشته تعداد صادرکنندگان از گمرک همدان روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی با اشاره به افزود: تعداد صادرکنندگان از همدان راضی‌کننده نبوده و این تعداد افراد باید افزایش داشته باشند تا بتوان رقم صادراتی از همدان را افزایش داد.

مدیرکل گمرک استان همدان درباره آمار صادرات سیمان از استان گفت: سال گذشته 14 میلیون و 567 هزار و 146 دلار سیمان به وزن 426 هزار تن از گمرک استان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه سیمان با اختصاص 10 درصد از صادرات کل استان همدان به خود در رتبه پنجم کالاهای صادراتی استان همدان قرار دارد، عنوان کرد: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال 95، 30 درصد کاهش داشته است.

خشوعی با اشاره به اینکه سیمان صادراتی از گمرک استان همدان 84 درصد از وزن کالاهای صادراتی استان همدان را به خود اختصاص داده است، افزود: سیمان استان به کشورهای کویت، سومالی و عراق صادر شده است.

وی بیان کرد: عمده صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود اما ایجاد کارخانه‌های تولید سیمان در کشور عراق و استان‌های مرزی سبب شده است تا صادرات سیمان استان همدان به کشور عراق کاهش یابد.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به مشکلات صادرات از گمرک همدان تصریح کرد: یکی از مشکلات صادرات در استان همدان گواهی مبدأ است و همچنین اداره استاندارد براساس شرح وظایف دقت بیشتری می‌کند که نارضایتی صادرکنندگان را به دنبال نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات در گمرک استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، ادامه داد: ترخیص کالای صادراتی در گمرک همدان یک ساعته و واردات حداکثر در ظرف سه روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د

روند روبه افزایش تعداد صادرکنندگان از گمرک همدان

برچسب ها: گمرکات ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.