المیادین بررسی کرد؛

روابط گرم رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و پیامدهای آن برای منطقه

المیادین در گزارشی به بررسی ابعاد روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان و پیامدهای چنین روابطی برای منطقه پرداخت.

روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان چه پیامدهایی برای منطقه دارد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به بررسی ابعاد روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان و پیامدهای چنین روابطی برای منطقه پرداخت.

المیادین  تصریح کرد، به نظر می رسد سخن گفتن درباره تحولات، تحلیل ها و اتفاقات اخیر که تاییدی بر وجود روابط میان اسرائیل و عربستان است به موضوعی عادی تبدیل شده است، روابطی که گویا آگاهانه به صورت آهسته آهسته و به شیوه قطره چکانی ابعادش فاش می شود تا افکار عمومی کم کم دستخوش تغییر شود و چنین روابطی را بپذیرد. ماههاست که بوی چنین روابطی به مشام می رسد اما امروز شرایط به گونه ای شده است که به نظر می رسد دیگر زمان زیادی برای اجرایی شدن آن باقی نمانده است.

اظهارات گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، از جمله اظهاراتی است که مشمول سیاست اطلاع رسانی تدریجی می شود، او چند هفته قبل از آنکه از دیدارش با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سخن بگوید، در گفتگو با یکی از تریبون‌های رسانه‌ای اسرائیل اظهار داشته بود، عربستان هیچگاه دشمن اسرائیل نبوده است. البته ممکن است آیزنکوت مبالغه کرده باشد اما سکوت ریاض در برابر این سخن، به معنی رضایت عربستان از اصل سخن و گوینده آن است.

در همین حال موشه یعلون دیگر چهره معروف اسرائیلی است که روابط با عربستان را به همگام بودن دو طرف تعبیر کرده است، او نوامبر گذشته به شبکه اسرائیلی کان گفته بود این که از زبان وزیر امور خارجه عربستان سخنی را به زبان عربی بشنویم که ما آن را به زبان عبری بیان می کنیم نمی تواند اتفاقی باشد.

در ادامه این گزارش تصریح شد، خطر ایران، مقاومت لبنان و دیگر جنبش های مقاومت تمامی آن چیزی است که مقامات، مطبوعات و محافل اسرائیلی درباره آن می گویند. اسرائیل از اینکه ولیعهدی در عربستان حاکم است که با ایران دشمن است بسیار خرسند است. این نکته‌ای است که چند روز قبل روزنامه جروزالم پست به آن اشاره کرده بود. همین روزنامه دو روز قبل و در یادداشت خود نوشته بود، دشمنِ دشمن من دوست من است. این روزنامه تاکید کرده بود، اسرائیل با عربستان منافع مشترک دارد به همین منظور ریاض و تل آویو در کنار آمریکا در سنگری واحد قرار دارند. 

انتهای پیام/

اهداف عربستان و اسرائیل از بهبود روابطشان چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار