استعدادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

فعالیت دانش آموزان در حوزه زیست فناوری را افزایش می‌دهیم

مدیرعامل موسسه علمی آینده‌سازان از برنامه متعدد برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه زیست فناوری و تفکر خلاق خبر داد.

ارشاد استعدادی مدیرعامل موسسه علمی آینده‌سازان وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص فعالیت این موسسه در سال ۹۷ گفت: درباره تقویت بنیه درسی و حوزه فعالیت‌های علمی برای دانش‌آموزان انجمن اتحادیه اسلامی دانش‌آموزی برنامه‌های متعددی داریم که با توجه به صحبت نماینده مقام معظم رهبری در بحث سیمای علمی تشکل دانش آموزی برنامه‌هایی را برای سال ۹۷ تدوین کرده‌ایم.

مدیرعامل موسسه علمی آینده‌سازان درخصوص اهداف این سازمان و اتحادیه گفت: موضوع تفکر خلاق، تقویت روحیه پژوهشی بین دانش‌آموزان و همچنین ایجاد امید میان آن‌ها از جمله اهدافی است که با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و اهداف بالا دستی مانند سند تحول بنیادین دنبال می‌کنیم.

استعدادی ادامه داد: بهترین درگاه برای ورود به تشکل و فعالیت‌های تربیتی درگاه علمی و درسی است و در راستای ترویج آن‌ و بحث تفکر خلاق چندین برنامه را دنبال می‌کنیم که از جمله آنان دیدار با بزرگان حوزه علمی است همچنین  بازدید از مراکز علمی و آشنا شدن دانش‌آموزان با فعالیت‌های علمی کشورهم  از برنامه‌های دیگر ما می‌باشد.

ایجاد مراکز خلاق در تهران برای انجام فعالیت‌های پژوهشی

وی با اشاره به کارگاه‌ها و اردو‌های علمی اظهار کرد: بازدید از مراکز علمی و برگزاری اردو‌های چند روزه با اشخاص بزرگ علمی کشور و آشنایی با ابعاد کلی پژوهشی کشور در برنامه‌های سال آینده ما قرار دارد.

مدیرعامل موسسه علمی آینده‌سازان با بیان اینکه جلساتی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده‌ایم، گفت: تفاهم اولیه‌ای را برای ایجاد مراکز خلاق در تهران و اطراف آن ایجاد کرده‌ایم و از سوی دیگر بحث آموزش کاربردی به دانش‌آموزان هم از جمله اهداف دیگر موسسه آینده‌سازان است.

استعدادی با بیان اینکه کار علمی به هم افزایی احتیاج دارد، اظهار کرد: به دنبال هم‌افزایی در کار‌های علمی و پژوهشی هستیم؛ آموزش به دانش‌آموزان و تفکر خلاق کاری نیست که یک مجموعه بتواند به تنهایی آن را انجام دهد بلکه نیازمند تفاهم میان چندین سازمان است و در همین راستا مجموعه آینده‌سازان ستاد‌های مختلفی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت متوسطه آموزش و پرورش به یکدیگر فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص اولین اقدام علمی در حوزه پژوهش تصریح کرد: از آنجایی که حوزه زیست فناوری یک علم میان رشته ای است و بسیاری از دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت در آن هستند اولین اقدام ما در این حوزه خواهد بود و با ستاد زیست فناوری معاونت علمی تفاهم نامه ای را به امضا رسانده ایم.

 استعدادی یاداور شد: امیدواریم که مجموعه این فعالیت‌ها  در سال ۹۷  خروجی مناسبی با توجه به مولفه‌های علمی و پژوهشی داشته باشد و شاهد حضور هرچه بیشتر دانش آموزان در کارهای علمی و پژوهشی باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار