هشدار وزیر خارجه ژاپن درباره احتمال انجام آزمایش هسته‌ای بوسیله کره شمالی

وزیر خارجه ژاپن مدعی شد کره شمالی در حال حفر تونلی زیرزمینی برای انجام آزمایش هسته‌ای جدید است.

هشدار وزیر خارجه ژاپن درباره احتمال انجام آزمایش هسته‌ای بوسیله کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سان، «تارو کانو» وزیر خارجه ژاپن، هشدار داد کره‌ شمالی خود را برای انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌کند. این مقام ژاپنی گفت: «کره شمالی در حال انجام هر کاری است تا خود را آماده آزمایش هسته‌ای بعدی کند.»

به ادعای وی، کره شمالی در حال کندن تونلی زیرزمینی برای انجام آزمایش‌های آینده است. وی پیشتر گفته بود کره شمالی تمایلات واقعی‌ خود برای خلع سلاح هسته‌ای را به جهان خارج نشان نمی‌دهد.

اظهارات کانو دو روز پس از آن بیان شد که در خبری اعلام شد کره شمالی و کره جنوبی نخستین نشست مشترک خود طی بیش از یک دهه را برگزار خواهند کرد. کره شمالی و کره جنوبی اوایل ماه جاری توافق کردند این نشست را در روستای پانمونجوم برگزار کنند؛ این جلسه تاریخی از زمان جنگ دو کره سومین نشست از نوع خود خواهد بود.

دو کشور (کره شمالی و جنوبی) به لحاظ فنی در جنگ هستند، اما مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی، که در ماه مه به قدرت رسید وعده داده است با کره شمالی گفتگو و برای توقف برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ فشار‌هایی بر این کشور اِعمال کند. ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار