غارسنگی "خالو حسین" کوهکن جاذبه ای گردشگری در شهرستان پاوه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: آمار بازدید کنندگان از غار سنگی خالو حسین کوهکن در شهرستان پاوه در نوروز امسال ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛هادی شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه با بیان اینکه غار سنگی خالو حسین یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پاوه است که هر ساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند، افزود: این غار در منطقه توریستی میگوره از توابع شهر بانه وره قرار دارد و خالو حسین کوهکن با نام اصلی حسین عثمانی و ملقب به فرهاد ثانی طی مدت ۱۹ سال آن را ساخته است.
وی به استقبال چشمگیر میهمانان نوروزی از این اثر اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال آمار بازدیدکنندگان از این غار دست ساز ۵۰ درصد افزایش داشته است.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه تا پایان دهمین روز از نوروز ۹۷ بیش از سه هزار میهمان نوروزی از غار سنگی خالو حسین بازدید داشته اند.
وی تاکید کرد: تاکنون اقدامات زیر ساختی خوبی در اطراف غار انجام گرفته که فنس کشی، راه اندازی بخش بلیط فروشی و تلاش برای سهولت دسترسی گردشگران به اثر از جمله این اقدامات است.
شریفی عنوان کرد: همچنین در نوروز امسال پنج هزار بروشور معرفی این اثر را چاپ و در اختیار گردشگران قرار دادیم.
وی افزود: پرونده این اثر دست ساز را برای ثبت ملی به تهران ارسال کرده ایم و پیگیر آن هستیم.
 
انتهای پیام/پ

غار سنگی خالو حسین کوهکن د ر کجا قرار دارد

برچسب ها: غار ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار