مدیریت شهری تهران در اسفند96؛

پایتخت در حال بلعیده شدن توسط کوه خواران/دلایل بلاتکلیفی‌ گودبرداری‌ رها شده در کنار برج میلاد

مهمترین اخبار و رویدادهای مدیریت شهری تهران در اسفند 96 را در این بسته خبری بخوانید.

پایتخت در حال بلعیده شدن توسط کوه خواران/دلایل بلاتکلیفی‌ گودبرداری‌ رها شده در کنار برج میلادبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در 12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش به عملکرد مدیریت شهری در اسفند ماه 96 پرداخته ایم.

 

واکنش نجفی به خبر انعقاد قرارداد با شرکت لهستانی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران طی سخنانی در همایش حراست کل شهرداری تهران گفت:‏اخیراً یکی از اعضای شورای شهر گفته وقتی نجفی به لهستان رفت، یک قراردادی برای خرید اتوبوس با یک شرکتی منعقد کرده ‏که اصلاً آن شرکت وجود خارجی ندارد! بعد هم مخالفان به مسخره گفتند خالی بندی شهردار بوده و موافقان هم گفتند چنین چیزی ‏شنیده شده است، این در حالی است که اصلاً در آنجا قراردادی نداشتیم؛ ما گزارشی که بعد از سفر دادیم، گفتیم به دلیل اینکه ‏سیستم حمل و نقل عمومی ورشو بسیار جالب و پیشرفته است، ما درباره همکاری در زمینه حمل و نقل عمومی صحبت‌هایی ‏کردیم اما نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم.‏

 

راهکار عضو شورای شهر برای ممانعت از تردد خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت

زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حجم انبوه‌ خودروهایی که به صورت روزانه‌ از شهرستان‌های اطراف‌ وارد تهران می‌شوند، اظهار کرد: ساز و کار جلوگیری از این وضعیت‌ این است که ما تسهیلاتی را برای تردد حومه به تهران با وسایل نقلیه‌ عمومی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای هم با خودرو شخصی خود به تهران می‌آیند و با آن کسب و کار می‌کنند، افرود: حل این معضل نیز به سیاست‌هایی مربوط است که میان وزارت کشور، فرمانداری، وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود تا مشخص شود که چگونه با خودروهایی که از طریق مسافرکشی و حمل و نقل کسب درآمد می‌کنند و پلاکشان برای تهران نیست، برخورد شود.

 

پاسخ نجفی به علت استعفایش/ 46 واگن جدید به مترو تهران افزوده شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران صبح امروز با حضور در ایستگاه مترو صادقیه از 28 واگن جدید و 16 واگن اورهال بهره‌برداری کرد.

وی پیش از بهره‌برداری از این تعداد واگن با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع 46 واگن جدید در سیستم مترو تهران بهره‌برداری می‌شود که 28 واگن آن کاملا جدید است و بقیه مورد بازسازی اساسی قرار گرفته‌اند.

نجفی با بیان اینکه مهمترین مشکل شهرداری در بخش حمل و نقل، مشکل کمبود ناوگان است، گفت: اگرچه زیرساخت‌ها قابل قبول است، اما در بخش ناوگان خیلی کمبود داریم، به طوری که در بخش اتوبوسرانی ناوگان ما فرسوده است و باید تغییر پیدا کند و دچار کمبود هم هستیم.

شهردار تهران در خصوص وضعیت ناوگان مترو تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 300 واگن در مترو مسافران را جابه‌جا می‌کنند، در حالی که این رقم باید به دو برابر افزایش پیدا کند و از این جهت یک کمبود اساسی داریم و در اتوبوسرانی و مترو مشکل اساسی ما کمبود منابع مالی است.

پرداخت حقوق عقب افتاده کارمندان مترو تا پایان سال 96

فرنوش نوبخت مدیر شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حقوق عقب افتاده کارکنان مترو اظهار کرد: در تلاش هستیم در ابتدا حقوق عقب مانده پیمانکاران مترو را تسویه کنیم و پس از آن حقوق کارکنان مترو را بپردازیم.

وی افزود: در این راستا پیمانکاران را مجبور به پرداخت حقوق کارکنان کردیم.

لازم به ذکر است؛ بیشتر پیمانکاران مترو طی چند روز گذشته تسویه حساب کردند.

مدیر شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: تا 26 اسفندماه 96 تمام حقوق عقب افتاده کارکنان مترو تسویه می‌شود.

 

قرارداد خرید اتوبوس از شرکتی که وضعیت نامشخصی دارد

محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قرارداد خرید 2 هزار دستگاه‌ اتوبوس‌ از لهستان‌ با عاملیت‌ بانک شهر اظهار کرد: شرکت فروشنده، شرکت ایکاروس‌ است و در این شرکت اختلافی میان یکی از خریداران و مالک اصلی بر سر برند به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: با بررسی‌های فراوان این وضعیت را به شهردار تهران گزارش دادیم‌ و اعلام کردیم‌ که چنین معضلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فارغ‌ از نام شرکت و دعوایی که آن طرف وجود دارد، قرارداد منعقد شده است، افزود: این خرید باید صورت بگیرد و موضوع به سرانجام برسد.

 

منشأ بیماری نجفی از استرس هم هست/ نمی‌خواهم شهردار شوم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری که به منظور‌ بررسی موضوع استعفای‌ شهردار تهران با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: از عصر روز گذشته استعفایی‌ از نجفی دریافت کردم‌ و امروز این موضوع را در جلسه هم‌اندیشی که با حدود 20 نفر از اعضای شورا برگزار شد، بررسی کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه علت استعفای‌ نجفی یک مشکل جدید پزشکی بود، گفت: بنده نمی‌توانم مشکل پزشکی را به صورت علنی‌ بیان کنم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: شورای شهر باید در جلسه رسمی خود در این مورد تصمیم‌گیری کند، لذا در این جلسه که به عنوان جلسه هم‌اندیشی برگزار شد تصمیم گرفتیم بر اساس قانون، نجفی وظایف خود را تا اولین جلسه رسمی شورا که در سال آینده تشکیل می‌شود، انجام دهد تا مشکلی برای شهر رخ ندهد.

 

استقرار معماری سازمانی در شهرداری تهران یک ضرورت است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احد درویش، متولی معاون بهبود روش‌های اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران اظهار کرد: معماری سازمانی یک ابزار مناسب برای مدیریت تغییر، برنامه ریزی و مدیریت پیچیدگی‌های سازمان است و ناگزیر به ایجاد چنین قابلیتی هستیم.

وی پیرامون ضرورت انجام این پروژه توضیح داد: شهرداری تهران عمدتا در یک دهه اخیر با وسعت یافتن ماموریت ها، کارکرد‌ها و خدماتش به ابر سازمانی تبدیل شده است که دیگر ساختار و رویه‌های موجود پاسخگوی مدیریت این سطح از پیچیدگی و مناسبات متاثر از آن نیست.

 

پارک بزرگ سفر به اعماق بدن انسان به بهره برداری می رسد

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب الله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک شهرداری تهران اظهار کرد : پارک بزرگ  سفر به اعماق بدن انسان، به زودی در شمال تهران به بهره برداری می رسد.

وی افزود:این پارک از پروژه های نوینی است که به عنوان یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین پارک های موضوعی در تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته دنیا ، همچون هلند اجرا شده است و اکنون به همت شهرداری منطقه یک تهران و با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، به عنوان اولین، بزرگترین و کامل ترین پارک بدن انسان در آسیا، در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد- به زودی به بهره برداری می رسد.

 

شهرداری لیست املاک و اراضی‌ فروشی را به شورا بیاورد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه باید نسبت به ارائه لیست املاک و اراضی‌ قابل فروش شهر تهران به شورا اقدامات لازم انجام شود، اظهار کرد: اعتراض‌ فرمانداری نسبت به این موضوع دلیل قانونی ندارد و فرمانداری تهران دلیل قانونی برای اعتراض به مصوبه شورا در خصوص الزام شهرداری تهران به ارائه لیست املاک ارائه داده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق‌ به مصوبه بودجه سال 97 شهرداری افزود: پیشنهاد الحاقی‌ به بند (ج) تبصره 20 لایحه بودجه 97 از سوی تعدادی از اعضا مطرح شد و به تصویب اعضای شورای شهر مبنی بر مکلف شدن شهرداری به ارائه لیست املاک و اراضی شهر که قصد فروش آن را دارد، رسید‌.

 

باید قیمت آب را گران‌تر کنیم تا مردم قدر آن را بدانند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت آب از سوی کمیسیون برنامه و بودجه طرح شد و توسط اعضای شورا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد آبفا در قالب نامه به شورا آمده است، تاکید کرد: این پیشنهاد باید به صورت طرح یا لایحه باشد و این نامه از طرف آبفا باید به کمیسیون‌ها ارجاع شود تا آن‌ها را بررسی کنند و نظر دهند چون برنامه شرکت آبفا باید در کمیسیون‌ها بررسی شود.

وی با اشاره به بیشتر بودن هزینه‌های دریافتی در اماکن ورزشی، مذهبی و آموزشی از مردم گفت: باید از مراکز غیر انتفاعی و خصوصی هزینه بیشتری دریافت شود.

 

تذکر نژادبهرام‌ به شهردار تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام‌ عضو شورای شهر تهران در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز جشن‌های استقبال از بهار اظهار کرد: اکنون که روز بیستم اسفند ماه است، شهر در انتظار تحولات بهاری است و می‌خواهد بهار را جشن بگیرد‌.

 

لغو مصوبه برج باغ‌ها در دستور کار شورای پنجم است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه لغو برج باغ ها در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است، گفت: با توجه به دغدغه‌های جدی در خصوص از بین رفتن باغات و درختان شهر تهران در شورا ، کمیسیون شهرسازی ومعماری طی بررسی های جامعی که انجام داد در نهایت، طرح مربوط به لغو مصوبه برج باغ‌ها که در سال 83 به تصویب رسیده بود را حدود دو ماه پیش تصویب کرد و به هیات رئیسه شورا ارائه داد.

سالاری ادامه داد: متاسفانه به دلیل وصول لایحه بودجه 97 شهرداری تهران و مجموعه‌ای از دستور جلسات دیگر، فرصت برای بررسی طرح مذکور نشد اما با پیگیری‌های کمیسیون شهرسازی و معماری شورا این موضوع در دستور جلسه شورا قرار گرفت که امیدواریم با رای مثبت اعضای شورای پنجم شهر تهران، شاهد پایان دادن به روند گذشته در بارگذاری باغات باشیم.

 

آمادگی شهرداری تهران برای تبدیل پایتخت به شهری در سطح استانداردهای بین‌المللی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در آیین کاشت درخت صلح و دوستی که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای دیگر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و خیر مقدم به وزیر خارجه اظهار کرد: درخت و گیاه با فرهنگ و تمدن اسلامی پیوند دیرینه دارند.

شهردار با بیان اینکه گل و گیاه در ادبیات و شعر فارسی به شدت مورد توجه است، گفت: در آموزه‌های دینی ما به حرمت گیاه و درخت تاکید شده است.

 

نجفی: لزومی نداشت مجلس رقص دختران نوجوان را ترک کنم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در آئین گشایش بوستان نفس که در گلابدره‌ تهران با حضور خانواده‌های اهدا کنندگان‌ عضو برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به حواشی صورت گرفته در مراسم  برج میلاد که تعدادی از دختران نوجوان در حضور وی اقدام به رقاصی‌ کرده بودند، اظهار کرد: دلیلی نداشت که من مراسم را ترک کنم، زیرا این برنامه تنها بخشی از مراسم بود و بنده هم انتقاد خود را انجام دادم و از مسئولان برنامه گزارش خواستم و آن‌ها اعلام کردند این دختر بچه‌هایی که در آنجا برنامه اجرا کردند همگی زیر 8 سال بودند، بنابراین از نظر شرعی هم اشکالی وجود ندارد.

 

دیروز تشویق؛ امروز تذکر!/ رفتار دوگانه آقای شهردار با رقص دختران نوجوان

به  گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری از رقص و پایکوبی دختران جوان در حضور نجفی شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری منتشر شد که همگان را به بهت و حیرت برد.

مراسم برگزار شده به قدری به دور از حجب و حیا و شئونات اسلامی برگزار شد که برخی از بانوان حاضر در جلسه، طاقت تحمل چنین شرمی را نکردند و اقدام به ترک جلسه کردند.

 

کنده کاری وسیع بر روی درخت چنار کهنسال خیابان ولی عصر +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته به نام هفته درختکاری نام گذاری شده و اغلب مردم با کارهایی نظیر کاشت نهال و رسیدگی به درختان و رفع آسیب دیدگی های آنها سعی می کنند به این موجودات نشاط آفرین، ارج نهند.

اما به نظر می رسد برخی مسئولان در اقدامی تعجب برانگیز، تنه یک درخت چنار را که از سرمایه های خیابان ولی عصر به شمار می رود، و نقشی موثر در پاکسازی محیط زیست دارد تراشیده اند و در اقدامی تعجب بر انگیزتر زرهی فلزی را بر تنه درخت آویخته اند.

 

خودرو سواری اعضای شورای شهر تهران در سه شنبه های بدون خودرو

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛پویش سه شنبه های بدون خودرو با هدف استفاده کمتر از خودروهای شخصی و استفاده بیشتر شهروندان از وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه و پیاده روی راه اندازی شد.

در زمستان سال 94 ستاد اجرایی این پویش با هدف توسعه فرهنگ زندگی شهر دوستدار سلامت و محیط زیست، در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان تأسیس شد تا با نظارت و هماهنگی 31 دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های کشور به عنوان دبیران استانی این ستاد این هدف را در سراسر کشور دنبال کند.

 

6 هزار نفر از ساکنان پایتخت دستفروش هستند/ اکثریت با زنان است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام‌ عضو شورای شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرارسیدن‌ ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: راهبرد‌ صحیح‌ افزایش کمی و کیفی حضور زن در جامعه و پیگیری جدی برای افزایش ایمنی و امنیت کاستن از تبعیض‌ جنسیتی است که مدیریت شهری جدید این رویکرد و مسئله را به عنوان یک بایستگی و دغدغه‌ اساسی در دستور کار باید قرار دهد.

 

هوشمندسازی‌ سیاست‌مداران را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد/ مرکز توزیع فساد، بنگاه‌های بخش عمومی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الله میرزایی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در همایش تهران هوشمند اظهار کرد: معمولاً از فناوری ارتباطات به عنوان ابزاری که قدرت‌ کنترل‌ شهروندان و دولت بر یکدیگر‌ را افزایش می‌دهد، یاد می‌کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی‌ باعث می‌شود که سیاست‌مداران در اتاق شیشه‌ای قرار گیرند و همچنین موجب می‌شود تا به جای افزایش بزرگراه‌ها و تردد خودروها، کیفیت خدمات افزایش یابد.

 

بودجه فرهنگی شهرداری را کم و به پاداش‌ها اضافه کردند

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به توئیت نجفی مبنی بر هزینه کرد نمایشی بودجه شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری سابق گفت: در شورای پنجم بودجه کمک به مساجد، شاعران و نویسندگان کم شده است و اگر این بودجه‌ها از نظر او نمایشی بوده، این تعبیری خاص است.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: با وجود کاهش بودجه نهاد‌های فرهنگی، بودجه پاداش به کارمندان اضافه شده و به 45 میلیارد تومان رسیده است.

وجود پارکینگ‌ در منازل موجب گسست‌ اجتماعی شده است

محمد علیخانی‌ عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قوانینی که شهروندان را ملزم به ساخت پارکینگ‌ در منازل می‌کند، اظهار کرد: برخی از کشورها در تجارب خود به این نتیجه رسیده‌اند که ساخت پارکینگ‌ را اجباری نکنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجربه کشورهایی مانند سوئد یا اتریش‌ گفت: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که پارکینگ‌ به جای آن که در داخل منزل ساخته شود، در هر محله، فضایی را برای پارک خودرو ساکنان آن محل به طور متمرکز اختصاص دهند تا مردم خودرو خود را در آنجا پارک کنند و بعد در این فاصله با دیگران در ارتباط باشند.

 

پایتخت در حال بلعیده شدن توسط کوه خواران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی از دور به مناظر اطراف شهرها و روستاهای کشور نگاهی می اندازیم، پدیده ای شوم، تصاویر زیبای طبیعت را مخدوش کرده و مانند زخمی عمیق چهره شهرها و روستاها را خراشیده است.

چند سالی است که در کشور با پدیده ای به نام کوه خواری مواجه شده ایم، پدیده ای که اگرچه نیازی به کشف و جستجوی زیاد ندارد اما با وجود وضوح کامل همچنان مغفول مانده و گویا از دید مسئولان امری نامرئی هستند.

این معضل  به طور جدی بسیاری از ارکان کشور را درگیر کرده و در واقع پیش قراول اشکال متنوع تری از هجوم به عرصه های طبیعی و تصرف و تخریب آن است. اشکال متنوعی همچون جنگل خواری، مرتع خواری و حتی رودخانه خواری را شامل می شود.

 

هیچ درختی در پی بارش برف اخیر دچار شکستگی نشد/ شاخه‌های شکسته متعلق به منازل مردم بود

علی محمد‌ مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بارش‌های اخیر برف تهران و عملکرد سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی درختان اظهار کرد: در پی بارش برف‌ هیچ درختی شکسته‌ نشد و تنها شاخه‌های برخی درختان‌ شکسته‌ شدند.

وی در پاسخ به اظهارنظر‌ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه ما خود شاهد شکستگی‌ درختان در سطح شهر بودیم، افزود: در بین 40 میلیون اصله درخت شهر تهران تنها 161 اصله درخت شکست‌ که آن‌ها هم درختان برگ سوزنی بودند و این رقم در مقابل 40 میلیون درخت چندان به حساب نمی‌آید.

 

متدینین می‌گویند چرا با بدحجابی برخورد نمی‌شود/ بدحجابان می‌گویند سخت گیری می‌کنید

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز چهل و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه امروز روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است، اظهار کرد: بی مناسبت نیست که امروز در مورد الزامی بودن حجاب که به یکی از مسائل مهم روزهای اخیر تبدیل شده است، صحبت شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب الزام حجاب به عنوان خواست عمومی مطرح شد، تصریح کرد: در مراحل بعدی قانون حجاب تصویب شد و این روند ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون 2 نارضایتی از وضعیت حجاب وجود دارد، گفت: افراد متدینی هستند که معتقدند به قانون حجاب عمل نمی‌شود و می‌گویند چون بدحجابی در جامعه زیاد شده است، باید برخورد با آن تشدید شود.

 

هاشمی: نامه ای برای تعدیل 4 درصد کارکنان شهرداری ننوشتم

محسن هاشمی رفسنجانی‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در پاسخ به سئوالی‌ مبنی بر جزئیات‌ نامه‌ای که به ادعای یکی از رسانه‌ها، او در خصوص تعدیل‌ 4 درصدی نیروهای شهرداری تا پایان سال‌ به شهردار تهران نوشته‌ است، گفت: من تاکنون‌ چنین نامه‌ای ننوشته‌ام و هیچگاه‌ از این طریق‌ خواستار اقدامی تحت عنوان تعدیل‌ نیروهای شهرداری نشده‌ام.

 

۱۰ شهر پایدار جهان را بشناسید

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در نشست بررسی راهکار‌های افزایش درآمد شهری که در دبیرخانه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران برگزار شد، با بیان اینکه زمین در حال تبدیل شدن به یک سیاره شهری است و حدود ۸۸ درصد از رشد جمعیت، در شهر‌ها اتفاق می‎افتد، اظهار کرد: ۹۰ درصد این رشد در شهر‌های بزرگ کشور‌های رو به توسعه حادث می‎شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳.۹ میلیارد نفر از جمعیت جهان در شهر‌ها و مناطق شهری زندگی می‎کنند و پیش‎بینی می‎شود تا سال ۲۰۵۰ این میزان به ۷۵ درصد جمعیت جهان یعنی ۶.۳ میلیارد نفر برسد، یادآور شد: نگرانی از تبعات شهرنشینی گسترده و تأثیرات بی‎حدوحصر شهر‌ها بر روی اکوسیستم زمین و همچنین ناتوانی الگو‌های توسعه، به طور اعم و الگو‌ها و مکاتب توسعه و برنامه‎ریزی شهری به طور اخص باعث شد که در دهه‎های پایانی قرن بیستم توسعه پایدار، موضوع پایداری شهری و شهر پایدار، مطرح شده و مورد تحلیل قرار گیرد.

 

شیوع آفت سرطان رنگی علت قطع درختان خیابان ولی عصر(عج) است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد‌ مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت‌ هفته درخت‌کاری برگزار شد با اشاره به قطع درختان خیابان ولیعصر‌ گفت: علت این کار شیوع‌ آفت‌ سرطان‌ رنگی‌ است و برای اینکه مانع از شیوع این‌ آفت به سایر درختان شویم این درختان را قطع می‌کنیم و چنارهای‌ جدید را جایگزین آنها می‌کنیم.

 مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه 11 اسفند شهردار تهران به همراه جمعی از هنرمندان وسازمان های مردم نهاد اقدام به‌ کاشت درخت چنار در خیابان ولیعصر‌ خواهند کرد‌، ادامه داد: روند جایگزینی‌ چنارهای خیابان ولیعصر تا پایان سال 97  به اتمام خواهد رسید‌.

 وی با اشاره به قرار گرفتن در هفته منابع طبیعی اظهار کرد: ما به این مناسبت چندین برنامه داشتیم و در فصل زمستان به صورت‌ ویژه‌ کاشت نهال را برنامه‌ریزی کردیم که در روز جمعه 11 اسفند احیای‌ درختان خیابان ولیعصر‌ را شروع خواهیم کرد و آغازگر‌ این کار شهردار تهران خواهد بود.

 

مخالفت رسولی با تسهیلات ورود به طرح ترافیک برای خبرنگاران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با مصوبه اعضای شورای شهر در خصوص افزایش تسهیلات ورود به طرح ترافیک برای خبرنگاران از 50 درصد به 10 درصد گفت: اگر به این مصوبه رای ندهیم عده‌ای ناراضی می‌شوند اما بین ناراضی شدن در میان دوستان و منافع عامه باید به منافع عامه رای بدهیم .

 

اگر صدای مردم را نشنوید‌، سیلی رخ می‌دهد که همه را با خود به اعماق‌ تاریخ  می‌برد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا ایزدی نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه زادگاه من 11 هزار سال قبل از میلاد مسیح، سکونتگاه‌ بشر بوده است، اظهار کرد: خراسان شمالی در آغاز مسیر توسعه است و مدیریت استان از ابتدای تأسیس تاکنون به جز در دولت نخست اعتدال‌ همواره ناپایدار بوده است.

 

تناقض گفتار میان اعضای شورای شهر تهران/ طرح مخفیانه برای اجرای زوج و فرد پولی شکست خورد؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانداری پایتخت هفته گذشته مصوبه شورای شهر تهران را به علت گنجانده شدن طرح زوج یا فرد پولی و همچنین چند ایراد دیگر به شورا بازگرداند.

به گفته محمد قانبیلی، عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران علت این امر مغایرت مصوبه با قانون حمایت از معلولان و جانبازان در رایگان بودن طرح ترافیک و گنجاندن طرح زوج یا فرد پولی درون مصوبه بوده است.

قانبیلی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورای شهر تهران باید مصوبه زوج یا فرد پولی را جدا از مصوبه طرح ترافیک به تصویب می رساند و به فرمانداری ارائه می کرد.

 

راهنمای ثبت‌نام طرح ترافیک‌ 97 برای جانبازان‌

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جانبازان 25 درصد و بالاتر‌ برای تهیه طرح ترافیک سال 97 باید مراحل‌ زیر را طی کنند.

ابتدا با ورود به سامانه my.tehran.ir با وارد کردن اطلاعات مندرج در کارت ملی، اطلاعات مربوط به خودرو مندرج در کارت ماشین یا سند مالکیت‌ خودرو و بارگذاری‌ تصویر کارت ملی، کارت ماشین و یا سند مالکیت خودرو با حجم حداکثر 200 کیلوبایت اقدام کنند.

در گام بعدی پس از تکمیل ثبت نام در سامانه، امکان شارژ و استفاده از حساب شهروندی برای تردد در محدوده طرح ترافیک به وجود می‌آید و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیست. شهروندان در صورت درخواست استفاده از خدمات ویژه‌ تردد در محدوده طرح ترافیک باید پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام با همراه داشتن اصل مدارک‌ برای فعال‌سازی خدمات ویژه‌ خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

 

تقویت‌ نورپردازی‌ تهران در ایام نوروز‌/ اجتماع‌ نوروزی‌ مردم‌ در یکی از استادیوم‌ها

ولی‌الله شجاع‌پوریان‌ معاون فرهنگی‌ و اجتماعی‌ شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرا رسیدن‌ ایام نوروز‌ و ظرفیت‌های گردشگری‌ و پیوستگی‌ اجتماعی‌ شهر تهران اظهار کرد: تهران‌ در ذات خود یک شهر زیبا است‌ و دارای جاذبه‌های گردشگری‌، طبیعی‌، تاریخی و حتی مذهبی است.

معاون فرهنگی‌ و اجتماعی شهردار تهران با تأکید بر اینکه تهران از نظر‌ مذهبی دارای‌ امامزاده‌های زیادی‌ است‌، گفت: بهار تهران از همیشه‌ زیباتر است و به دلیل اینکه مقداری ترافیک کمتر می‌شود و ترددها کاهش پیدا می‌کند، این زیبایی‌ افزون می‌شود و فرصت بازدید از اماکن متعددی که در تهران وجود دارد از جمله موزه‌ها، بناهای تاریخی و مذهبی فراهم می‌شود.

 

نهضت نامگذاری‌های خاص در تهران به جای خدمت‌رسانی به مردم/ آیا نام اعضای خاندان پهلوی هم به خیابان‌های شهر بازمی‌گردد؟!

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصویر نمایان شده از شورای شهر و شهرداری تهران در مدت کمتر از 8 ماه از تشکیل آن، نگرانی و انتقاد «غلامحسین کرباسچی»، شهردار اسبق تهران را به همراه داشته است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که شورای شهر فعلی با حمایت شخص وی شکل گرفت در گفتگوی اخیر خود با سایت فرارو می‌گوید: «با شهرداری و شورای شهری که نصف گرفتاری‌هایشان صرف این شود که اسم خیابانی را عوض کنند که نمی‌شود شهر را اداره کرد. مدیریت کنونی خودش را گرفتار یک سری حاشیه‌های غیرضروری کرده است.

 

جاذبه‌های تهران را به اندازه کافی تبلیغ و به مردم معرفی نکردیم

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران اظهار کرد: تهران علی رغم پتانسیل‌های خوبی که برای گردشگری و تهرانگردی دارد، متاسفانه به عنوان مقصد گردشگری در جهان و در ایران شناخته نمی‌شود. مقایسه ظرفیت‌های گردشگری تهران با شهر‌های دیگر ایران نشان می‌دهد این پتانسیل بالا و فهرست اماکن دیدنی تهران قابل توجه است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران در ایام عید خلوت می‌شود و مسافرت زیادی به تهران صورت نمی‌گیرد و حتی گردشگران خارجی که به ایران وارد می‌شوند، برای دیدن تهران نمی‌آیند، بلکه مقصد آنان شهر‌های دیگری، چون مشهد، تبریز، یزد، اصفهان و غیره است.

 

شهردار تهران از مدتی قبل تصمیمش را برای استعفا گرفته بود/ بیماری نجفی تنها علت کناره‌گیری نیست

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: به نظر می‌رسد نجفی از مدتی قبل تصمیمش برای استعفا را گرفته بود، چرا که ماجرای بیماری او مربوط به یک ماه اخیر است و فشار‌های وارده بر شهرداری هم مزید برعلت این اتفاق شده است.

وی افزود: بیماری نجفی واقعیت دارد و برخلاف تصور عده زیادی ساختگی نیست، اما این حرف که تنها مسئله بیماری نیست هم درست است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر صرفا مسئله بیماری بود بالاخره او کنار نمی‌رفت، اما طبق جمع‌بندی‌هایی که داشت مشخص شد که نمی‌خواهد در شهرداری بماند، هر چند که برخی از اعضا به ماندن او اصرار دارند، اما من فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد.

 

تردد خودروهای شهرستانی در تهران به شرط پرداخت عوارض به حساب شهرداری پایتخت

علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حجم انبوه خودروهای پلاک شهرستان که به صورت مستمر در تهران تردد می‌کنند و در پایان سال عوارض‌ خودرو را به حساب شهرداری شهرستانی‌ که پلاک به نام آن شماره شده واریز می‌کنند، گفت:جلوگیری از پرداخت عوارض اینگونه خودروها به حساب شهرداری‌های شهرستان‌های دیگر و واریز آن به حساب‌ شهرداری تهران نیازمند ساز و کار است و ساز و کاری می‌خواهد که یا باگ نداشته باشد و یا کم داشته باشد‌.

 

دلایل بلاتکلیفی‌ گودبرداری‌ رها شده در کنار برج میلاد

علی اعطا‌ عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گود عمیق رها شده در کنار برج میلاد اظهار کرد: چند سال پیش یک مسابقه‌ بین‌المللی برای ساخت هتل، ساختمان اداری و یک مجموعه چند عملکردی‌ تحت عنوان مجموعه ارتباطات بین المللی تهران برگزار شد که اقدام ارزشمندی برای جذب ایده‌های برتر برای ساخت فاز دو برج میلاد بود و در این مسابقه، طرح یک معمار برجسته عراقی–انگلیسی، خانم "زاها حدید" انتخاب شد.

 رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه‌ طرح منتخب‌ بر مبنای‌ ضوابط‌ و مقررات‌ طرح تفصیلی‌ نبوده است، اظهار کرد: لازم بود پیش از هرگونه عملیات اجرایی، طرح منتخب، مراحل قانونی را در کمیسیون ماده 5 و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طی می‌کرد و بعد از آن عملیات اجرایی همچون گودبرداری آغاز می‌شد.

 

تهران یکی از زشت ترین شهرهای دنیا است/ الگوی شهرسازی ما مشخص نیست

گریگوریان پدر علم سازه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به وجود آمدن تهران و توسعه آن را بدون الگو دانست و اظهار کرد: صحبت کردن من و شما نیز الگوی خاصی دارد، اما تهران بدون الگو و بی پدر و مادر به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه الگوی شهرسازی ما مشخص نیست، گفت: به عنوان مثال در خیابان‌های شمال شهر و با وجود برج‌های مرتفع وسط خیابان یک درخت وجود دارد، آن درخت مانع رفت و آمد و ترافیک می‌شود. این وضعیت گویای آن است که معماری ما، معماری خود خواهانه است. هر کدام از معماران ما هر ساختمانی را بالا می‌برد و می‌خواهد اثر انگشت و امضای خود را پای کارش بگذارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار