مدیر امامزاده روح الله مطرح کرد؛

خیمه های معرفت،نگاه درستی از دین به مردم ارائه می دهد

حجت الاسلام رسولی گفت:در غرفه چندرسانه‌ای، صرفا به مسائل مذهبی و احکام پرداخته نمی‌شود بلکه پیام‌های اخلاقی با استفاده از ابزارهای مدرن و چندرسانه‌ای، به مخاطبان انتقال داده می‌شود.

خیمه های معرفت،نگاه درستی از دین به مردم ارائه می دهدحجت الاسلام و المسلمین رسولی مدیر آستان مقدس امامزاده روح‌الله در میدان امام خمینی(ره) تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: امامزاده روح‌الله به جهت مسائل امنیتی مجموعه مخابرات حدود ۵۰ سال مهجور مانده بود که در سال ۹۰ درب‌های آن به روی زوار گشوده شد.

وی افزود: یکی دو نسل از مردم تهران اصلا از وجود چنین امامزاده‌ای اطلاع نداشتن و به همین دلیل نیاز به اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی بود تا مردم با این مکان مقدس انس بگیرند و پایگاه فرهنگی در قلوب آنها شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده روح‌الله(ع) اذعان داشت: فعالیت‌های فرهنگی بحمدالله با فعالیت خیمه‌های معرفت آغاز شد و امروز نسبت به اوایل بازگشایی امامزاده مقدس، تعداد زائران بسیار افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین رسولی گفت: با رواج برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مردم احساس می‌کنند که امامزاده پویا هستند و در زندگی روزمره آنها نقش دارند. به همین دلیل باید به این بعد بیشتر پرداخته شود.

وی در ادامه صریح کرد: علاقه یافتن مردم به این آستان مقدس پس از سال‌ها مهجوری این مکان متبرک، به واسطه خیمه‌های معرفت و مبلغانی که در آن فعالیت داشتند، میسر شد.

مدیر آستان مقدس امامزاده روح‌الله(ع) با اشاره به طرح آرامش بهاری در نوروز گفت: در این خیمه‌ها علاوه بر خدمات فرهنگی، تلاش می‌شود سبک کاری متفاوتی نیز مبنی بر تغییر تصور برخی افراد درباره اماکن مقدس و زیارتی ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رسولی تشریح کرد: در باور اغلب مردم این‌گونه نقش بسته که مراسم مذهبی اغلب به مراسم حزن و اندوه مربوط می‌شود و در اماکن مقدس و متبرک نیز بیشتر این مراسم برگزار می‌گردد در حالی که با اجرای طرح آرامش بهاری، این دیدگاه به سمت چند جانبه بودن حیات دینی منجر شده و شادی و سرور به مثابه روی دیگر سکه در مراسم مذهبی نمایان گشته است.

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی خیمه‌های معرفت اشاره و بیان کرد: در غرفه چندرسانه‌ای، صرفا به مسائل مذهبی و احکام پرداخته نمی‌شود بلکه پیام‌های اخلاقی و اخلاق عمومی با استفاده از ابزارهای مدرن و چندرسانه‌ای، به همه مخاطبان و نه صرفا افراد مذهبی انتقال داده می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده روح‌الله(ع) خاطرنشان کرد: مبلغان گرامی با برانگیختن روح جستجوگری و پرسش‌گری در کودکان و خانواده‌ها، بستر لازم برای مطالعه بیشتر در علوم دینی و اخلاق عمومی را ایجاد می‌نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.