10 دسته از انسان‌ها که باید از آنها دور بمانید!

ما می توانیم یاد بگیریم چگونه تأثیر منفی افراد بدخواه را کم کنیم و اجازه ندهیم افکار و نظرات دیگران به روح و قلب ما تجاوز کنند و به این ترتیب از خود در برابر چنین افرادی محافظت کنیم.

هرگز اجازه ندهید دیگران با شما این 10 رفتار را داشته باشندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ما تا پیش از دوران بزرگسالی به کمک و حمایت خانواده ی خود وابسته هستیم، اما با ورود به دوران بزرگسالی مهم است که بتوانیم خود به تنهایی تصمیم بگیریم. شما و نه هیچ کس دیگر باید تنها کسی باشید که می تواند پیشامدهای زندگی تان را به درستی مدیریت کند، پس هرگز به دیگران اجازه ندهید:

1- شما را وارد بحث های احمقانه کنند

وقت خود را برای ثابت کردن چیزی به کسی که تصمیم خود را گرفته و تنها عقیده ی خود را قبول دارد هدر ندهید. بله، افرادی وجود دارند که سعی می کنند شما را درک کنند ولی نمی توانند. اما کسانی هم وجود دارند که مایل نیستند شما را درک کنند. در این صورت، ارزش هدر دادن وقت و انرژی تان را دارد؟

این مسأله در مورد افرادی هم که در مورد شما دچار سوء تفاهم می شوند و درک تان نمی کنند هم صدق می کند. نکته ی مهم این است که این مشکل آن ها است، نه شما. پس آن را همانطور که هست رهایش کنید. پیروزی در بحث و جدل ها دلیلی برای افتخار نیست. اینکه بتوانید خود را آرام نگه دارید و سکوت کنید و دنباله ی صحبت را نگیرید بسیار مهم تر است.

2- شما را از گذشته ی خود خجالت زده کنند

بعضی افراد همیشه آماده ی آن هستند تا اشتباهات و شکست های گذشته ی شما را یادآوری کنند. اما گذشته ی شما تنها به شما تعلق دارد و اتفاقات آن بخشی از تجربیات زندگی شما هستند. هرگز به کسی اجازه ندهید باعث شود نسبت به گذشته ی خود احساس شرمندگی کنید. اهمیتی ندارد در گذشته ی شما چه اتفاقی افتاده است، به خاطر داشته باشید که کسی نمی تواند آن را تغییر دهد.

شما قلب تان را به روی کسی باز می کنید اما آن شخص از این مسأله سوء استفاده می کند تا شما را به گوشه ای بکشاند و خودش را اثبات کند. چنین افرادی برای شادی شما مضر هستند. همه ی آدم ها رازها و گذشته ی خود را دارند. از قضاوت شدن نترسید.

3- شما را فریب دهند

اگر متوجه دروغگویی کسی شدید ساکت نمانید. صبوری شما تنها وضعیت را بدتر می کند و باعث می شود شخص دروغگو تصور کند موفق شده شما را فریب دهد. از این زمان است که شخص دیگر مرتبا دروغ می گوید.

4- شما را متقاعد کنند تغییر چیز بدی است

بعضی افراد از تغییر می ترسند. آن ها مایل نیستند قدمی به جلو بردارند و با چیزهای جدید آشنا شوند. پس شما باید بر سر عقیده ی خود بمانید و تلاش کنید به دیگران اجازه ندهید روی شما تأثیر بگذارند. ترس و تردید بر چنین افرادی غلبه دارد.

ایجاد تغییر در زندگی اغلب فواید زیادی دارد. ما برای احساس سرزندگی و پیشرفت به تغییرات نیاز داریم. گاهی دشوارترین تجربیات هستند که ما را به آنجا و آن چیزی که می خواهیم می رسانند.

5- شما را از سرگرمی های مورد علاقه تان منصرف کنند

وقتی کاری را انجام دهید که واقعا برایتان اهمیت دارد، احساس شادی خواهید داشت. اگر سرگرمی شما لبخند به لب تان می آورد و خوشحال تان می کند، پس بدون شک در مسیر درستی قرار گرفته اید. به دیگران اجازه ندهید میان شما و شادی تان بایستند. اگر کسی همان علاقه و ذوق را نسبت به آن کار ندارد مشکل خود او است و بدون تردید این مسأله ای نیست که لازم باشد نگران آن باشید.

ایده ها و افکارتان متعلق به شما است. به کار خود ادامه دهید، مهارت هایتان را تا رسیدن به اهداف تان ارتقا دهید و تمام رویاهایتان را محقق کنید.

6- شما را متقاعد کنند نیاز بیشتری دارید

بسیار مهم است که قدردان داشته هایتان باشید. اگر چیزهای غیر ممکنی از خودتان انتظار داشته باشید و اجازه دهید دیگران هم چنین رفتاری با شما داشته باشند، با این کار از خودتان مأیوس خواهید شد. قدر داشته هایتان را بدانید. به این ترتیب احساس شادی خواهید کرد.

7- شما را متقاعد کنند ریسک کنید

غیر ممکن است که بتوان چیزی را بدون صرف زمان و تلاش به دست آورد. البته کسانی هستند که به راحتی موفق می شوند به اهداف شان دست پیدا کنند. اما این موارد استثنا هستند. مردم نگرش های متفاوتی نسبت به موقعیت های مختلف دارند و آنگونه که مایلند و درست می دانند عمل می کنند. ممکن است شیوه ی یک شخص، روش مورد نظر شما نباشد. این مسأله کاملا طبیعی است. باور داشتن به خود و آینده تان سرآغاز مسیر شما به سوی موفقیت خواهید بود.

8- شما را از تلاش بیشتر منصرف کنند

گاهی وقتی به هدف خود بسیار نزدیک شده ایم، مشکلاتی بر سر راه ما قرار می گیرند که ما را آشفته می کنند. افراد دلسوز می دانند که در چنین شرایطی به به حمایت آن ها نیاز دارید و سعی می کنند به شما روحیه دهند یا حتی کمک تان کنند. اما کسانی هم وجود دارند که می توانند شما را نسبت به خودتان مردد کنند.

دست از مقاومت برندارید. ما در زمان سختی به شخص قوی تری تبدیل می شویم. باید ایده هایمان را در ذهن نگه داریم و دنبال شان کنیم. وقتی به اهداف تان برسید، پی می برید که این تجربه تا چه حد ارزشمند است. اجازه ندهید نظرات دیگران بر آینده ی شما تأثیر بگذارد. به خاطر داشته باشید که شروع کار سخت ترین قسمت آن است اما چیزهای بسیار خوب و مهمی در انتظارتان خواهد بود.

9- شما را از دنبال کردن رویاهایتان منصرف کنند

همانطور که قبلا هم گفته شد چیزهای باارزش به سادگی به دست نمی آیند. اغلب چالش های فراوانی بر سر راه موفقیت وجود دارد، مثل مورد انتقاد قرار گرفتن، رد شدن و نظرات منفی. این چالش ها می تواند باعث شکست ما شود. به ویژه زمانی که دوستان و آشنایان مان ما را باور ندارند.

همه ی ما در ابتدا با انتقاد و مشکلات دیگر مواجه می شویم. اما چنین چالش هایی باعث قوی تر شدن ما خواهد شد. اگر واقعا می دانید که چه می خواهید، بدون فکر درباره ی آنکه چه خواهد شد به دنبال رویای تان بروید.

10- دوستان تان را انتخاب کنند

چنین حالتی زمانی رخ می دهد که اشخاص بدخواه سعی می کنند بر رابطه ی شما با آدم های خوب تأثیر بگذارند. اجازه ندهید چنین افرادی شما را از کسانی دور کنند که قدر دوستی با شما را می دانند. با کسانی ارتباط داشته باشید که حضور آن ها به زندگی تان رنگ و غنا می بخشد.

از افراد بدخواه دوری کنید و افسوس آن را نخورید. این مسأله اهمیت زیادی دارد چون به این ترتیب افرادی که خواهان شادی شما هستند در کنارتان خواهند ماند.

منبع: روزیاتو
انتهای پیام/

 10 پله تا شکست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.